۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
شش هزار تُن آبزی پرورشی طی سال جاری در استان مرکزی تولید شده است
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی:

شش هزار تُن آبزی پرورشی طی سال جاری در استان مرکزی تولید شده است

اراک- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: شش هزار تُن آبزی پرورشی طی سال جاری در استان مرکزی تولید شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن اکبری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش بینی شده است که استان مرکزی بعنوان یک استان شیلاتی مطرح در کشور قلمداد شود اظهار داشت: در نظر داریم که با کمک مسئولین استانی تمام صنایع مرتبط به شیلات در استان راه اندازی شوند.

اکبری با بیان اینکه امسال در استان مرکزی شاهد افزایش خوب بارندگی ها بوده ایم گفت: همین فاکتور افزایش بارندگی در استان سبب فعال شدن تعدادی از استخرهای غیرفعال پرورش ماهی شده است.

وی افزود: تامین تسهیلات سرمایه در گردش و حمایت برخی از دستگاه ها و سازمان ها سبب افزایش تولید آبزیان در استان مرکزی شده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای سال آینده عنوان داشت: راه اندازی و بهره برداری از کارخانه کنسرو ماهی و خوراک آبزیان، تکمیل زیرساختها و واگذاری قطعات اولین شهرک الگویی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، حمایت از طرح های الگویی در آبزی پروری و همچنین توسعه واحدهای دو منظوره پرورش ماهی از جمله برنامه ها خواهند بود.

اکبری از تولید ۶ هزار و ۳۵۴ تن انواع آبزیان پرورشی شامل ماهی قزل آلا، ماهیان گرمابی و خاویاری در ۴۲۰ واحد آبزی پروری استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۸٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha