۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
 موزه لوور به دلیل ترس کارکنان از کرونا تعطیل شد
صنعت گردشگری اروپا ماهانه یک میلیارد یورو از دست می دهد

موزه لوور به دلیل ترس کارکنان از کرونا تعطیل شد

به گفته کمیساریای بازار داخلی اتحادیه اروپا گردشگری یکی از بخش هایی است که با گسترش ویروس کرونا از نظر اقتصادی با مشکلاتی جدی روبرو شده و افزایش نگرانی از گسترش Covid-19 در سراسر اروپا به عاملی تهدیدآمیز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان ان بیزینس، تیری برتون کمیساریای بازار داخلی اتحادیه اروپا گفت که بخش گردشگری در حال حاضر یک میلیارد یورو (۱.۱۱ میلیارد دلار) در ماه به دلیل شیوع این بیماری از دست می دهد و در آستانه رکو قرار گرفته است.

کمیسیون گردشگری اروپا اعلام کرده است که ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی اروپا از گردشگری حاصل می شود در حالی که در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از جمله اسپانیا و ایتالیا، این رقم به اندازه ۱۴ درصد است.

نرخ کنسلی هتل ها در برخی مناطق ایتالیا با بیش از ۳۸۰۰ مورد به عنوان اولین کشور اروپایی با بالاترین موارد ابتلا، به ۹۰ درصد رسیده در حالی که گردشگری ۱۳ درصد از اقتصاد آن کشور را تشکیل می دهد.

موزه لوور پاریس که مشهورترین موزه جهان می باشد این هفته تعطیل شد زیرا کارکنان از ترس از ابتلا به این بیماری از کار خودداری کردند. سال گذشته، لوور ۹.۶ میلیون بازدید کننده داشت که تقریباً سه چهارم آنها از خارج از کشور بودند.

کارشناسان می گویند تعطیلات تابستانی امسال ممکن است برای کشورهای اروپایی با جاذبه های زیاد گردشگری آنها با مشکلات عمده ای روبرو شود زیرا گردشگران برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس از رفتن به سفر ممانعت می کنند.

به گفته یان هارنت پیشرو در زمینه ارائه تحقیقات مستقل کلان استراتژی اروپا، طولانی شدن بحران می تواند به طور جدی  برروی بخش سفرها و گردش های جهانی تأثیر بگذارد.

وی افزود اگر شیوع این بیماری گسترده تر شود باید در مورد تأثیرات آن بر تعطیلات عید پاک و تعطیلات بالقوه تابستانی و آسیب جدی این صنعت مذاکره کرد.

سازمان ملل متحد گفته است که ۱۵ میلیون دلار از بودجه صندوق اضطراری خود برای کمک به کشورهایی که دارای سیستم های بهداشتی شکننده هستند، مصرف می کند.

 بانک جهانی نیز متعهد شده است تا ۱۲ میلیارد دلار به کشورهای در حال توسعه که با گسترش Covid-۱۹ دست و پنجه نرم می کنند، کمک کند.

کد خبر: ۸٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha