۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
سود تسهیلات احداث گلخانه در مناطق محروم به ۸ درصد کاهش داده شود
نماینده مردم اردستان در مجلس:

سود تسهیلات احداث گلخانه در مناطق محروم به ۸ درصد کاهش داده شود

طباطبایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس، گفت: سود تسهیلات احداث گلخانه در مناطق محروم از ۱۲ و نیم درصد باید به ۸ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید صادق طباطبایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه) در نشست جمع‌بندی نظارت میدانی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو از شهرستان اردستان، گفت: به دلیل نامناسب بودن وضعیت آبی دشت اردستان تعادل بخشی در شهرستان اردستان به صورت جدی اجرا می‌شود، در حالی که بخشی از  برنامه‌ریزی برای مصرف آب، هوشمندسازی کنتورها و بخش دیگر اجرای الگوی کشت و اصلاح شیوه آبیاری است، تنها بخش اول از این برنامه اجرا می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین تعادل بخشی چاه‌های آب و کمترین احداث گلخانه در استان اصفهان در شهرستان اردستان اجرا شده است و این موضوع کشاورزی را از اقتصادی بودن خارج می‌کند، ادامه داد: تسهیلات تغییر باغات قدیمی به باغات مدرن و یا تسهیلات مکانیزاسیون به خوبی در اختیار کشاورزان منطقه قرار نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمینه برای توسعه کشت گلخانه‌ای در شهرستان اردستان وجود دارد، عنوان کرد: سود تسهیلات احداث گلخانه در مناطق محروم از ۱۲ و نیم درصد باید به ۸ درصد کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه میزان تعادل بخشی چاه آبی که ۵۰ خانوار از آن استفاده می‌کند با چاه آب یک طرح کشاورزی یکسان بوده، گفت: میزان تعادل بخشی‌های منابع آبی با توسعه شهرستان اردستان همخوانی ندارد و از سال ۹۶ نیز به بخش صنعت شهرستان آبی تخصیص داده نشده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه در برخی از محلات شهرهای زواره، مهاباد و اردستان برخی افراد به صورت سنتی دام نگهداری می‌شود اما شهرک‌های دامداری تخصیص آب ندارند، ادامه داد: به صورت بی‌رویه واحدهای مسکونی احداث شده در مزارع تخریب می‌شوند، این موضوع باید از نطر اجتماعی مدیریت شود و ایجاد نارضایتی نکنیم.

وی با بیان اینکه اردستان قطب تولید مرغ در استان اصفهان است، گفت: برای مرغداران تولید مرغ با وزن ۲ کیلوگرم صرفه اقتصادی ندارد و مجبور هستند کسری نیاز خود به نهاده دامی را از بازار آزاد با نرخ بسیار بالایی دریافت کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شهرستان اردستان از سال ۹۷ تا کنون طرح آبخیزداری احداث نشده است، عنوان کرد: باید توسعه کشاورزی و دامداری شهرستان اردستان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

کد خبر: ۷۰٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha