۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
 ایجاد منطقه آزاد منجر به تعطیلی شهرک های صنعتی مازندران می شود
عضو هیئت علمی دانشگاه در مازندران:

ایجاد منطقه آزاد منجر به تعطیلی شهرک های صنعتی مازندران می شود

بابلسر- فانی، دکترای بازرگانی بین المللی و عضو هیئت علمی دانشگاه در مازندران معتقد است ایجاد منطقه آزاد سبب تعطیلی شهرک های صنعتی و کارخانه های نیمه فعال استان مازندران می شود.

مجید فانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تبعات ایجاد منطقه آزاد در استان مازندران گفت: شک نکنیم با ایجاد منطقه آزاد همین شهرک ها صنعتی و کارخانه های نیمه فعال صنعتی و تولیدی نیز تعطیل خواهد شد و مازندران به دروازه واردات مبدل خواهد شد.

وی با اظهار اینکه ایجاد منطقه آزاد سبب سخت تر شدن معیشت مردم خواهد شد، گفت: چین اگر چین شد به خاطر سرمایه گذاری مستقیم خارجی نظیر اپل، بنز و غیره است.

وی با عنوان اینکه مناطق آزاد تجاری دیگر منسوخ شده است، افزود: وجود هفت منطقه آزاد تجاری در کشور نشان می دهد که تجربه خوبی در این بخش نداشته ایم.

این استاد دانشگاه ایجاد منطقه آزاد را سبب تبدیل استان به دروازه های واردات دانست و گفت: سهم مناطق آزاد تجاری از صادرات طی چند سال گذشته ۲ درصد بوده و فقط ۵ درصد جذب سرمایه گذار داشته است.

فانی یادآور شد: ما از کشورهای سی آی اس و حاشیه خزر چه امکاناتی را باید وارد کنیم و آیا دستیابی به بازارهای هدف این کشورها جزو برنامه های ما قرار دارد.

وی رشد اقتصادی را هدف غایی مناطق آزاد و تجاری بیان کرد و گفت: هزینه جذب سرمایه گذار جدید برای دولت پنج تا هفت برابر حفظ سرمایه گذار موجود است و باید از ظرفیت های کنونی و موجود بهره گیری شود.

وی اظهار داشت: مناطق ایجاد نباید سبب شد تا پاساژهای پوشاک و غیره در استان رونق یابد زیرا سبب به خطر افتادن معیشت مردم خواهد شد.

کد خبر: ۷۰٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha