۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
۳ پیش بینی برتر فناوری جهانی برای سال ۲۰۲۱
بازار گزارش می دهد

۳ پیش بینی برتر فناوری جهانی برای سال ۲۰۲۱

هرچند سال ۲۰۲۰ شاهد توسعه فناوریها به دلیل پاندمی بوده‌ایم, اما به نظر می رسد که این روند در سال ۲۰۲۱ با استفاده بیشتر از فناوریهای برتر ادامه یابد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «دِ مدیا آنلاین» نوشت: به نظر می رسد ۲۰۲۱ سالی پربار - هرچند چالش برانگیز - برای فناوری باشد. در سطح جهانی، سه پیش بینی اساسی وجود دارد که می تواند موفقیت را در سال آینده شکل دهد. از فناوری  ابر گرفته تا هوش مصنوعی (AI) و زنجیره های تأمین دیجیتال؛ حال آنچه باید بدانید، در اینجا آورده شده است.

معماری ابر چند مستاجری، تجربه جدید ۲۰۲۱
بنا به گفته فیل لوویس قادم مقام بخش خدمات حرفه ای مشاوره حوزه اروپا، خاورمیانه و آفریقا Solution Consulting، پیش بینی می کند که فناوری ابری قرار است تجربیات جدیدی را در سال ۲۰۲۱ از نو ایجاد کند.

وی افزود: پس از مسابقات تنیس آزاد ایالات متحده با موفقیت در زمینه ابر و هوش مصنوعی امسال به منظور افزایش تجربه مجازی برای طرفداران که نمی توانستند در این رویداد فیزیکی شرکت کنند، شاهد افزایش چشمگیر استفاده از فناوری ابر استفاده بودیم تا تجارب متناسب را به بینندگان ارائه دهد. لوئیس می گوید: با توجه به چندین رویداد مهم مانند بازی های المپیک تابستانی توکیو و مسابقات قهرمانی ویمبلدون، در سال ۲۰۲۱ این فناوری توجه جهانیان را به خود جلب می کند.

 لوویس معتقد است پتانسیل استفاده از فناوری ابر برای تغییر شکل رویدادها بسیار زیاد است - فکر کنید به تجزیه و تحلیل هیجان جمعیت در زمان واقعی برای بهینه سازی موارد برجسته و تبلیغات، پخش مستقیم با تأخیر بسیار کم و تعامل تعدیل شده با جمعیت - همه در پلتفرمهای ابر می تواندد ایجاد شوند.

وی خاطر نشان می کند: معماری ابر چند مستاجری یا MultiTenancy (فضاهای ابری از تکنولوژی MultiTenancy برای به اشتراک گذاشتن منابع IT به صورتی امن و به‌صرفه استفاده می‌کنند. این اشتراک‌گذاری با امنیتی بالا بین چندین اپلیکشن و کاربر که از فضای ابری استفاده می‌کنند انجام می‌شود) به استاندارد جدید تبدیل خواهد شد. استفاده از راه حلهای ابری چند مستاجر به این معنی است که شرکتها بدون نگرانی در مورد به روزرسانی دستی یا جایگزینی سخت افزار، به روزترین پیشرفته ترین فن آوری را به کار می برند. با ورود به سال جدیدی که احتمالاً عدم قطعیت بیشتری را به همراه خواهد داشت، راه حلهای ابری چند مستأجر به فناوری مهم تبدیل می شوند، به چابکی و نوآور بودن کسب و کارها کمک می کنند، در حالی که ردپای زباله های الکترونیکی آنها را نیز کاهش می دهد و به آنها کمک می کند تا به اهداف پایداری خود نزدیک شوند.

هوش مصنوعی روند استخدام را دگرگون می کند
پیش بینی دوم این است که هوش مصنوعی روند استخدام را دگرگون می کند. لوویس در ادامه براین باور است در بازار کار غیر قابل پیش بینی سال ۲۰۲۱، استفاده از هوش مصنوعی برای اطمینان از یافتن کاندیدای مناسب برای کار برای سازمان ها بسیار مهم است. هوش مصنوعی به بخشهای منابع انسانی این امکان را می دهد تا در استخدام فعال تر شوند و به آنها کمک می کند تا با استفاده از داده ها برای اندازه گیری کیفیت استخدام، فرد مناسب را تعیین کنند.

وی افزود: نوآوری هایی مانند نرم افزار غربالگری هوشمند که به طور خودکار غربالگری را از سر می گیرد، ربات های چت استخدام کننده که داوطلبان را به طور واقعی درگیر می کند و مصاحبه های دیجیتالی که به ارزیابی مناسب بودن یک نامزد کمک می کند، در ادارات منابع انسانی به امری عادی تبدیل می شود. هوش مصنوعی همچنین با توجه به توانایی در کاهش تعصبات و افزودن عینیت به تصمیم گیری در مورد استخدام از طریق الگوریتم های مجهز به هوش مصنوعی که ویژگی های منحصر به فرد داوطلبان را شناسایی می کند، می تواند ایجاد محل کار متنوع تر و فراگیرتری را نوید دهد.

همانطور که قبلاً در سال ۲۰۲۰ به صورت عملی دیده ایم، هوش مصنوعی در بخش مراقبت های بهداشتی به فناوری حیاتی تبدیل خواهد شد. وی ادامه می دهد: به طوری که طی سال آینده، ما شاهد کاربرد هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه های مراقبت های بهداشتی خواهیم بود. با استفاده از یادگیری ماشینی در مجموعه داده های جهانی در زمان واقعی، متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند با دقت بیشتری ارتباط بین کارکنان و بیماران آلوده را ردیابی کنند، از تجزیه و تحلیل های پیش بینی شده برای ردیابی تجهیزات محافظت شخصی (PPE)، بهینه سازی تخصیص نیروی کار و توسعه موثرتر و واکسن های طولانی مدت بهره ببرند.

زنجیره تأمین دیجیتال
آخرین اما نه مهمترین، پیش بینی تغییرات بزرگی در زنجیره تأمین سنتی است. لوئیس خاطرنشان می کند که قرار است زنجیره های تأمین با سرعت بالایی دیجیتالی شوند. به عنوان پیامد از کووید ۱۹، ما شاهد تسریع در زنجیره های تامین دیجیتال در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود. در حالی که رهبران زنجیره تامین به طور سنتی تحول دیجیتال را در زمینه کارایی و هزینه مشاهده می کرده اند، اکنون تمرکز بر چابکی و انعطاف پذیری است.

 وی معتقد است که اینجاست که فناوری دیجیتال وارد می شود. یک زنجیره تامین دیجیتالی چند بنگاه امکان دید بهتر پیوسته، تجزیه و تحلیل پیش بینی بهتر و اتوماسیون بهتر و هوشمند را فراهم می کند. رهبران قادر خواهند بود زنجیره تأمین خود را بر اساس تقاضای بازار سفارشی و انعطاف پذیر و از شرکای اکوسیستم استفاده بهتری کنند. این ابزارهای دیجیتالی به اندازه هوش مصنوعی، واقعیت افزوده (AR) و فرآیند رباتیک اتوماسیون مهم هستند و انتظار می رود که زمینه ای ارزشمندی را ایجاد کنند.

لوویس نتیجه می گیرد که هوش مصنوعی برای تطابق موثر و در زمان واقعی تقاضا بسیار مهم خواهد بود. وی افزود: همزمان با بروز اختلالات باورنکردنی زنجیره تأمین سال ۲۰۲۰، مشخص شد که مدیریت تطبیق و تقاضای تقاضا و عرضه در زمان واقعی دیگر وظایفی نیست که بشر به تنهایی قادر به انجام آن باشد. دیگر منطقی نیست که از یک رهبر زنجیره تأمین انتظار داشته باشیم که چه موقع بازار یک کشور به طور ناگهانی بسته و یا دیگری باز می شود، یا مواد و هزینه های متغیر را تغییر می دهد - به خصوص که محدودیت های دولت در حمل و نقل و سفر به سرعت تغییر می کند. در سال ۲۰۲۱، شاهد خواهیم بود که مدیران زنجیره تأمین در حال اتخاذ هوش مصنوعی برای تقویت غرایز و تجربیات کارگران هستند و بینش هوشمندی در مورد تغییر شرایط بازار برای آنها فراهم می کنند و به آنها امکان می دهد عرضه و تقاضا را در زمان واقعی پیش بینی کنند.

کد خبر: ۶۶٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha