۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
بانک بزرگ امریکایی ۳ میلیارد دلار جریمه شد!
خشمگینی مقامات فدرال از جعل حساب های چهارمین بانک بزرگ جهان؛

بانک بزرگ امریکایی ۳ میلیارد دلار جریمه شد!

دولت ایالات متحده به دلیل رسوایی متناوب جعل حساب های بانکی توسط بانک ولز فارگو، این بانک بزرگ را به میزان سه میلیارد دلار جریمه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان ان، رسوایی طولانی مدت جعل حساب های بانکی توسط ولز فارگو چهارمین بانک بزرگ جهان با سرمایه گذاری در بازار و چهارمین بانک بزرگ ایالات متحده با کل دارایی، خشم مقامات فدرال را برانگیخت و این بانک را در روز گذشته ۳ میلیارد دلار جریمه کرد.

توافق این بانک با دادگستری و کمیسیون اوراق بهادار و بورس، مسئولیت های کیفری و مدنی در رابطه با رسوایی حساب های جعلی که نزدیک به چهار سال پیش فوران کرد، را برطرف می کند اما تهدید تحت تعقیب بودن کارمندان فعلی و سابق ولز فارگو را از بین نمی برد.

بارها دادستان های امریکایی ولز فارگو را به دلیل اندازه، دامنه و مدت زمان حیرت آور رفتارهای غیرقانونی کشف شده در یکی از بزرگترین و قدرتمندترین بانک های آمریکا، سرزنش کرده اند.

چندی پیش ولز فارگو اعتراف کرد که بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ سوابق بانکی را جعل کرده، به رتبه های اعتباری مشتریان آسیب رسانده،  به طور غیرقانونی از اطلاعات شخصی آنها سوءاستفاده کرده و به اشتباه میلیون ها دلار از بهره ها و هزینه استفاده کرده است.

 وکیل آمریکایی مستقر در کارولینای شمالی در بیانیه ای گفت که اطلاعیه امروز باید به عنوان یک یاداوری برای اشتباهات و خطاها قلمداد شود که هیچ نهادی بیش از حد بزرگ، بیش از حد قدرتمند و با قدمت زیاد وجود ندارد که پاسخگوی اشتباهات و رسوایی های خود باشد و به دلیل اقدامات خلاف واقع با اجرای قانون روبرو شود.  

این تسویه حساب و توافق به طور جدی روی رسوایی حساب های جعلی ولز فارگو متمرکز شده و به بدرفتاری با کارگران، وام گیرندگان خودرو،  صاحبان خانه و سایر مشتریان فعلا کاری ندارد.

از طرفی مقامات موافقت کرده اند که به مدت سه سال ولز فارگو را تحت تعقیب قرار ندهند تا مطابق با شرایط خاص، از جمله همکاری مستمر آن با تحقیقات دولتی بیشتر، این بانک به فعالیت خود ادامه دهد.  

در بیانیه ای مدیرعامل ولز فارگو اظهار کرد که توافق امروز این بانک و فرهنگ گذشته آن قابل درک و کاملاً متناقض با مقادیر ارزشی است که ولز فارگو بر اساس آن ایجاد شده است. مشتریان، سهامداران و کارمندان ما لیاقت بیشتری از رهبری این بانک دارند.

ولز فارگو همچنین در مورد ایجاد سوابق دروغ بانکی با کمیسیون اوراق بهادرار و بورس امریکا در خصوص رفتارهای خود، به یک توافق عمرانی رسیده است.

بر اساس توافق کمیسیون اوراق بهادار و دادگستری هنوز این احتمال وجود دارد که کارمندان فعلی و سابق ولز فارگو تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و در این توافق نامه ولز فارگو تأیید می کند که مدیران ارشد از مدتها قبل از فعالیت غیرقانونی آگاه بودند.

از دیگر جریمه های ولز فارگو می توان به سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که دفتر حمایت مالی مصرف کننده و دفتر کنترل ارز، این بانک را برابر یک میلیارد دلار به دلیل مجبور کردن مشتریان به پرداخت بیمه اتومبیل مورد نیاز خود و پرداخت وام مسکن، جریمه کرد.



 

کد خبر: ۶٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha