۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
در ۷ ماهه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات حقوق در کشور اخذ شده است
کارشناس حوزه مالیاتی:

در ۷ ماهه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات حقوق در کشور اخذ شده است

یزدی خواه، کارشناس حوزه مالیاتی با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر از دولتمردان سئوال شود چرا چنین کرده اید خواهند گفت کشور در شرایط سخت اقتصادی، تحریمی و کرونایی بسر می برد.

به گزارش بازار، «محمدرضا یزدی خواه» افزود: با توجه به شرایط زمانی، وضعیت اقتصادی کشور و مسائل بین المللی گنجاندن یکسری اعداد موهوم در بودجه فقط سیگنال های نادرست به داخل و خارج می دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ یک فاجعه است، اظهارداشت: بودجه یک برنامه، سیستم و مجموعه هماهنگ است.

این کارشناس مالیاتی گفت: اگر نگاهی به اعداد و ارقام لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیندازید به خوبی درخواهید یافت این اعداد را بصورت یک معادله یک مجهول در بودجه گنجانده اند.

وی افزود: از یک طرف مصارف و هزینه ها را ۴۶ تا ۴۷ درصد افزایش داده اند و از سمت دیگر یکسری درآمدهای غیر واقعی و آسیب زننده به بدترین نحو ممکن به کشور را در بودجه گذاشته اند.

یزدی زاده بیان داشت: به نظرمی رسد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه بدی نیست اگر بخواهند سال آینده ترتیب اقتصاد کشوررا یکجا بدهند وگرنه برای برداشتن گام های مثبت در اقتصاد مملکت این روش بودجه نویسی ره به جای نخواهد برد.

وی با بیان اینکه سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر از دولتمردان سئوال شود چرا چنین کرده اید خواهند گفت کشور در شرایط سخت اقتصادی، تحریمی و کرونایی بسر می برد.

این کارشناس مالیاتی افزود: مجموع درآمد اصناف در کشور پنج درصد درآمدهای مالیاتی نیست آیا بواسطه همچنین بهانه ای دست به چنین کاری زده اید؟

وی اظهارداشت: در هفت ماهه سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات حقوق در کشور اخذ شده است.

یزدی زاده ادامه داد: مالیات حقوق عمدتا از قشری دریافت می شود که واجب الحمایه نیز هستند.

وی یادآورشد: مالیات حقوق تنها مالیاتی که در کشور به روز وصول می شود و ارزش جاری و واقعی آن یکی است.

کد خبر: ۶۰٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha