۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
برخی به دنبال سود کلان در بورس هستند/ دولت حضور شانسی را توصیه نکرد
مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل:

برخی به دنبال سود کلان در بورس هستند/ دولت حضور شانسی را توصیه نکرد

اردبیل - موسوی، مدیر بورس منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برخی می‌خواهند در کوتاه‌مدت سود کلان در بورس به جیب بزنند و وقتی ناامید می‌شوند، می‌گویند فعالیت بورسی زیان ده است.

میر محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در تمام دنیا بازار بورس همراه با ریسک است و کسی که وارد چنین بازاری می‌شود باید ریسک آن را بپذیرد. این‌طور نیست که شما در کوتاه‌مدت منتظر سود کلان شوید و اگر موفقیت حاصل نشد بگویید بورس زیان ده است.

وی افزود: در استان اردبیل شاهد چنین تعاریفی از بورس هستیم که گروهی می‌خواهند با آزمون‌وخطا و در کوتاه‌مدت سودی به جیب بزنند و این در حالی است که نباید در بورس روی سود و زیان کوتاه‌مدت حساب کرد و افرادی که وارد این بازار می‌شوند باید به دنبال سود بلندمدت باشند و با چند بار زیان، ناامید و دل‌زده نشوند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان اردبیل در خصوص التهابات بورس و تصور بسیاری از افراد که زیان ده شده‌اند، تأکید کرد: به‌ویژه افرادی که سهام بنیادی خریده‌اند نباید گمان کنند زیان کرده‌اند و حداقل یک بازه یک تا دو ساله را باید برای دست‌یابی به سود در نظر بگیرند.

دولت صندوق یکم را با هدف کاهش ریسک پیشنهاد کرد
به گفته موسوی نوسانات جزو ذات بازار است و بورس ایران و سایر مناطق هم از این قاعده مستثنا نیست. هیچ‌چیز در بازار بورس تضمین‌شده نیست و نه دولت و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند تضمینی ارائه کند که فرد وارد شده به بازار همواره سود خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت سرمایه مردم را به سمت بازار بورس هدایت کرد و در انتها گروهی زیان کردند، افزود: دولت هیچ‌گاه حضور شانسی و بدون اطلاع در بازار بورس را توصیه نکرده است.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای استان اردبیل دولت برای سود آفرینی سهام‌داران، صندوق‌های یکم را مطرح کرد و برای افرادی که هیچ اطلاعاتی از بازار بورس ندارند، حضور در صندوق‌ها بهترین گزینه پیشنهادی است تا میزان ریسک به حداقل کاهش یابد. به تجربه هم دیده می‌شود افرادی که در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، زیانی نداشته‌اند.

وی همچنین در خصوص رفتار مردم اردبیل در بورس اضافه کرد: بارها و بارها تأکید کرده‌ایم که مردم با آگاهی و اطلاع وارد بازار بورس شوند اما همچنان برخی افراد با ریسک و بدون اطلاعات اولیه به بورس قدم گذاشته‌اند و ممکن است به دلیل همین بی‌اطلاعی نیز دچار خسران شوند.

ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در استان اردبیل از ابتدای سال بالغ‌بر ۳۸ هزار و۹۴۶ میلیارد ریال است
موسوی با اشاره به اینکه ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم در استان از ابتدای سال بالغ‌بر ۳۸ هزار و۹۴۶ میلیارد ریال است، ادامه داد: از ابتدای سال در این استان ۲۷۵ هزار و ۲۳۰ نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند.

وی متذکر شد: طی دو سال اخیر فعالیت شهروندان اردبیلی در بازار بورس با افزایش همراه بوده و با این‌وجود همچنان دیده می‌شود که گروهی فقط به بهانه سود آفرینی و بدون اطلاع از بازار بورس وارد آن شده‌اند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان اردبیل تأکید کرد: هرچند مشارکت در بورس پویایی اقتصادی و بازار یک منطقه را به دنبال دارد اما هر فرد مشارکت‌کننده باید آگاه باشد که نه‌تنها در سود مشارکت دارد بلکه در هنگام فعالیت در بورس باید ریسک‌پذیر باشد.

کد خبر: ۵۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha