۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
مدیریت یکپارچه جهاد کشاورزی در تأمین نهاده‌های دامی/ قیمت مرغ و تخم‌ مرغ کاهش می‌یابد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مدیریت یکپارچه جهاد کشاورزی در تأمین نهاده‌های دامی/ قیمت مرغ و تخم‌ مرغ کاهش می‌یابد

اردبیل- ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه اخیر مجلس مدیریت یکپارچه جهاد کشاورزی در حوزه تأمین و توزیع نهاده‌های دامی انجام خواهد شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اخیرا در مجلس و کمیسیون کشاورزی تصمیمات خوبی برای یکپارچگی مدیریت تأمین، تهیه و توزیع نهاده‌های دامی گرفته شده تا تمام اختیارات در این حوزه به جهاد کشاورزی سپرده شود.

وی تصریح کرد: واگذاری اختیارات از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی تأثیر مستقیمی در قیمت نهاده‌های دامی خواهد گذاشت.

وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی کمبود و علل و عوامل نارسایی در توزیع و قیمت نهاده‌های دامی 
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز پاسخگوی نهاده‌های دامی، کمبود و علل و عوامل نارسایی در توزیع و قیمت این نهاده‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و ما انتظار داریم با یک مدیریت منسجم در این بخش مشکلات و نارسایی‌هایی که در گذشته وجود داشته، رفع شود.

ساداتی‌نژاد افزود: این انسجام مدیریتی قطعا به کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در هفته‌های آینده منجر خواهد شد و زمینه تنظیم بازار براساس عرضه و تقاضا فراهم می‌آید.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های قطب کشاورزی کشور قلمداد کرد و ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم همراه با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از این استان و ظرفیت‌های بی‌نظیر بخش کشاورزی آن بازدید کنیم که قطعا این بازدید نتایج سودمندی را در رفع مشکلات و نارسایی‌های این بخش به همراه خواهد داشت.

ساداتی‌نژاد با قدردانی از نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در پیگیری برای انجام این سفر و بازدید سه روزه از منطقه خاطر نشان کرد: ما در این بازدید از مناطق مختلف شمال استان اردبیل در بخش زراعت، باغبانی و توسعه گلخانه‌ها و همچنین اجرای شبکه پایاب سدها و کشت و صنعت مغان و پارس بازدید کرده و از نزدیک با ظرفیت‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده کشاورزی در مغان آشنا شدیم.

منطقه مغان نیازمند تحول جدی در حوزه فناوری‌های جدید بخش کشاورزی است 
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس این منطقه زرخیز را مستعد نگاه ویژه و نیازمند تحول جدی در حوزه فناوری‌های جدید بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: بعد از این سفر نشستی را در مجلس و کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست برگزار خواهیم کرد تا مشکلات و نارسایی‌های بخش کشاورزی استان اردبیل با تدبیر مسئولان اجرایی برطرف شود.

ساداتی‌نژاد یکی از مهمترین برجستگی‌ها و طرح‌های زیربنایی را در این استان پایاب سد خداآفرین اعلام کرد و گفت: ما در مورد حقابه استان اردبیل از ارس، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، رفع مشکلات صادرات این حوزه و همچنین مدیریت کشت و صنعت مغان و پارس تصمیم‌گیری کرده و نسبت به الگوی کشت و ساماندهی جامعه عشایری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی سفر سه روزه اعضای کمیسیون کشاورزی، ‌ منابع طبیعی و آب مجلس را به خطه زرخیز مغان یک سفر پر خیر و برکت و کاری اعلام کرد و افزود: امیدواریم ماحصل این سفر رفع مشکلات در حوزه کشاورزی و همچنین تأمین اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال آینده برای اجرای طرح‌های مختلف به نفع کشاورزان و زارعین منطقه باشد.

کد خبر: ۵۲٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha