۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
سامانه اطلاعات بازار کار، پیش‌نیاز سیاست گذاری درست در حوزه اشتغال
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار عنوان کرد

سامانه اطلاعات بازار کار، پیش‌نیاز سیاست گذاری درست در حوزه اشتغال

محمودی، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق توصیه سازمان بین المللی کار اگر کشور ها می خواهند سیاست های درستی در زمینه اشتغال داشته باشند یکی از پیش شرط های اصلی ایجاد «سامانه اطلاعات بازار کار» است.

به گزارش بازار، حسین محمودی مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار در کشور افزود: هدف از ایجاد این سامانه شناسایی و رصد مستمر تغییر و تحولات جمعیت سن کار در اقصی نقاط این مرز و بوم است.

وی اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس تکالیفی که قانون گذار مشخص کرده مبادرت به راه اندازی این سامانه کرده است.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار بود در یک دهه اخیر سامانه مزبور راه اندازی شود اما بنا به دلائلی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: بناست در این سامانه تمامی افرادی که در سن کار هستند اعم از شاغلان، بیکاران، جمعیت غیر فعال، بنگاه ها و کسب و کارها مورد شناسایی قرار گیرد و در عین حال اطلاعات و داده های این افراد به دو روش خود اظهاری و همینطور بانک های مختلف اطلاعاتی جمع آوری و در نهایت این داده ها در بسته های حمایتی - سیاستی که دولت و وزارتخانه پیش بینی می کند مورد استفاده قرار گیرد.

محمودی با اشاره به اینکه این سامانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهارداشت: سازمان بین المللی کار یکی از موضوعات کلیدی اشتغال در کشورهای جهان را بحث سامانه اطلاعات بازار کار می داند.

وی ادامه داد: این سازمان می گوید «اگر کشور ها می خواهند سیاست های درستی در زمینه اشتغال داشته باشند یکی از پیش شرط های اصلی ایجاد سامانه اطلاعات بازار کار است.»

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این سامانه زمانی می تواند کارایی لازم را داشته باشد که تمامی بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان ها و دستگاه های مختلف در یک پایگاه مثل سامانه اطلاعات بازار کار متمرکزشود و خروجی آن بتواند در سیاست گذاری و برنامه ریزی های آتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: بطورکلی این سامانه یک تصور دقیق، جامع و بروز از فضای بازار کار کشور پیشروی مسئولان و سیاست گذاران و برنامه ریزان قرار می دهد.

محمودی بیان داشت: در فاز اول برای این سامانه سه پایگاه اطلاعاتی یا زیر سامانه اصلی مانند پایگاه اطلاعات نیروی کار، پایگاه اطلاعات کسب و کارها و کارفرماها و پایگاه اطلاعاتی مشاغل در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: تمامی مشاغل مبتنی بر استانداردهای بین المللی که تا به امروز در کشور شناسایی شده در این سامانه بارگذاری خواهیم کرد که قابل استفاده گروه های مختلف خواهد بود.

کد خبر: ۵۱٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha