۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
تولید خودروهای سنگین در کشور کاهش یافت/ فعالیت ۸۲۰ شهرک صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تولید خودروهای سنگین در کشور کاهش یافت/ فعالیت ۸۲۰ شهرک صنعتی

گرگان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید در پتروشیمی‌های کشور خبر داد و گفت: در برخی از حوزه‌ها به ویژه در تولید خودروهای سنگین و تجاری با کاهش تولید مواجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن صالحی‌نیا در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال، تلاش‌ها و برنامه‌های امسال بر روی رونق تولید متمرکز شد و در ۶۶ ردیف از کالاهای اصلی رشد تولید را شاهد هستیم.

وی افزود: در فرآوری مواد معدنی، فولاد، مس، سیمان، چینی و بهداشتی و صنایعی مانند فولاد، مس و پتروشیمی افزایش تولید داشتیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای امسال ۳۱.۹ میلیارد دلار واردات و به همین میزان هم صادرات داشته‌ایم، ادامه داد: در صنایع خوردوسازی به ویژه خودروهای سنگین و تجاری با کاهش تولید روبه رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم با تمهیدات لازم در تامین قطعات، بتوانیم روند افزایشی تولید خودرو را در کشور شاهد باشیم، تصریح کرد: برنامه های مختلفی دنبال می‌شود تا بتوانند با جایگزین کردن برخی از دستگاه‌ها و استفاده از تکنولوژی بخشی از این چالش‌ها برطرف شود.

صالحی نیا با تاکید بر اینکه توسعه واحدهای کوچک و متوسط تأثیر خود را در زنجیره تأمین نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۸۲۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که ۲.۵ درصد شهرک‌ها و ۱.۷ واحدهای فعال صنعتی در گلستان استقرار یافته‌اند.

به گفته وی هم‌اکنون ۳۷ هزار واحد صنعتی در کل کشور در مرحله انعقاد قرار داد است که حدود یک درصد آن متعلق به گلستان است.

کد خبر: ۴٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha