۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ویروس قاتل تب قیمت طلا ی ایرانی را هم بالا برد

ویروس قاتل تب قیمت طلا ی ایرانی را هم بالا برد

افزایش قیمت جهانی طلا موجب شد تا قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز در باز داخل به بیش از نیم میلیون و بهای سکه بهار آزادی نیز به حدود ۵ میلیون تومان برسد.

به گزارش بازار، قیمت جهانی طلا طی چند روز اخیر با افزایش قیمت همراه شده است؛ افزایش قیمتی که ناشی از شیوع ویروس کشنده کرونا در کشور چین و سرایت آن به دیگر کشورها شده است.

سرمایه گذاران برای حفاظت از سرمایه های خود در مواقع حساسی چون بروز تنش های سیاسی، وقوع جنگ و برخی اتفاقات و حوادث غیر مترقبه همچنین شیوه بیماری های مرگبار، معمولا ترجیع می دهند که سرمایه های خود را به کالاهای ارزشی مطمئن چون " طلا " تبدیل کنند.

اکنون با شیوع ویروس کشنده کرونا در جهان، تقاضا برای خرید این کالای پرارزش در دنیا  افزایش یافته است تا قیمت جهانی طلا روندی افزایشی به خود گیرد.

نوسان قیمت جهانی طلا خواه ناخواه پس از چند روز تاثیر خود را برروی قیمت این کالا و مشتقات آن در بازار داخلی به جای می گذارد.

هرگرم طلا ۵۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان

قیمت طلای ۱۸عیار در بازار تهران امروز به ۵۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت طلای ۲۴عیار ۶۷۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز ۴ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان معامله شد.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید  ۴ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان است.

در بازار آزاد قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی ۹۳۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۵۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۵۷۹.۴ دلار معامله می‌شود.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلای ۲۴ عیار ۶۷۴ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

آخرین قیمت ارز در بازار

در بازار آزاد نیز امروز قیمت درهم امارات ۳ هزار و ۷۳۵ تومان، یورو ۱۵ هزار تومان و قیمت پوند انگلیس ۱۷ هزار و ۸۲۹ تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

امروز صرافی‌های بانک‌ها نیز قیمت دلار را برای فروش به مردم  ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان است.

گفتنی است؛ در زمان افزایش قیمت سکه و طلا، معمولا بازار داد و ستد این کالا به رکود می رود و خرید و فروش آنچنانی انجام نمی شود.

کد خبر: ۳٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha