۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
ماندگاری هوای گرم در برخی از مناطق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ماندگاری هوای گرم در برخی از مناطق کشور

سرکرده، کارشناس هواشناسی گفت: امروز علاوه بر ماندگاری هوای گرم در برخی از مناطق به ویژه در دامنه‌های جنوبی البرز بارش نیز اتفاق می‌افتد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، امیر سرکرده افزود: بارش‌ها عمدتاً رگباری است و در یک مدت زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد و نباید در این موقع از سال توقع بارش داشته باشیم، اما همین بارش‌های رگباری در مدت زمانی کوتاه می‌تواند خطرساز باشد مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و یا سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی.

وی گفت: امروز پیش بینی می شود در نواحی ساحلی دریای خزر مانند گیلان، مازندران و گلستان بارش داشته باشیم و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان و شمال سمنان بارش‌های پراکنده پیش رو باشد. کارشناس هواشناسی افزود:‌ برای نواحی مرکزی و غربی کشور یعنی ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نواحی شرقی استان خوزستان، شرق لرستان و همچنین استان فارس، رگبار و رعد و برق اتفاق خواهد افتاد.

سرکرده گفت: همچنین مانند روزهای قبل برای جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و شمال نواحی شرقی استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر باید منتظر رگبار و رعد و برق باشیم.

وی افزود: پیش بینی شده است آب‌های جنوبی کشور مواج باشد و ارتفاع موج در دریای عمان و خلیج فارس می‌تواند به دو متر نیز برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شمال کشور نیز از چهارشنبه تا جمعه این هفته باید منتظر کاهش دما باشد. کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور اتفاق می‌افتد و این کاهش در دامنه جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد، به طوری که در تهران آخر هفته چهار درجه کاهش دما داریم.

سرکرده افزود: امروز دمای تهران در گرم ترین ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه می‌رسد.

کد خبر: ۳۲٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha