۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
ایران سهم چندانی از ۵۵۰ میلیارد دلار بازسازی عراق و سوریه ندارد
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس:

ایران سهم چندانی از ۵۵۰ میلیارد دلار بازسازی عراق و سوریه ندارد

ایزدپناه، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: ایران به عنوان کشوری که توانست باعث نجات عراق و سوریه شود، نقش چندانی در بازسازی عراق و سوریه ندارد بنابراین سیاست‌گذاران باید بکوشند که سهم ایران در بازارهای این کشورها نادیده گرفته نشود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالله ایزد پناه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، اول مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: مقام معظم رهبری در سال ۷۶ طی سفری به استان خوزستان، بررسی مشکلات این استان را در دستور کار قرار داده و طرح احیای اراضی کشاورزی را مورد تأکید قرار دادند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس طرح ۵۵۰ هکتاری احیای اراضی کشاورزی خوزستان پس از این سفر آغاز شد اما بعد از گذشت ۲۳ سال هنوز این طرح به نتیجه نرسیده است و تنها مقداری از فاز اول آن پیش رفته است.

وی تأکید کرد: فاز دوم این طرح ۲۲۹ هکتار در شمال شرق خوزستان است که هنوز اجرایی نشده و باید وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی این مشکل را هر چه سریعتر حل کنند.

ایزدپناه با اشاره به اهمیت نقش ایران در برقراری امنیت در عراق و سوریه اظهار کرد: مدافعین حرم توانستند نیروهای تکفیری را از این دو کشور خارج ساخته و اکنون این کشورها آمادگی بازسازی با سرمایه‌گذاری خارجی را دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: هزینه بازسازی عراق ۳۵۰ میلیارد دلار و هزینه بازسازی سوریه ۲۰۰ میلیارد دلار است و باید نقش ایران برای سرمایه‌گذاری در این کشورها مورد توجه قرار گیرد، اکنون رقبای ما کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و چین وارد این سرمایه‌گذاری شده و حتی گاهی موجب ناامنی در عراق و سوریه هم می‌شوند و متأسفانه ایران نقش چندانی در این میان برای سرمایه‌گذاری نداشته است.

وی بیان کرد: ایران به عنوان کشوری که توانست باعث نجات عراق و سوریه شود، نقش چندانی در بازسازی عراق و سوریه ندارد بنابراین سیاست‌گذاران باید بکوشند که سهم ایران در بازارهای این کشورها نادیده گرفته نشود.

کد خبر: ۳۱٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha