۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
تعهد ارزی مهمترین مانع در مسیر صادرات طلای سرخ، فرآوری را جدی بگیریم
صادر کننده زعفران :

تعهد ارزی مهمترین مانع در مسیر صادرات طلای سرخ، فرآوری را جدی بگیریم

بیرجند- صادر کننده زعفران گفت: یکی از مهمترین مشکلات در مسیر صادرات زعفران موضوع تعهد ارزی و برگشت ارز است که از چندین سال قبل وجود داشته و هنوز هم برای رفع آن تدبیری اندیشیده نشده است.

غلامرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حوزه محصول مزیت دار و مهم زعفران و زرشک یک نکته بسیار مهم فرآوری و بسته بندی این محصولات است.

صادرکننده عفران و مدیرعامل شرکت زعفران ملل بیان کرد: از این جهت ما در جموعه خودمان به طور جدی در زمینه بسته بندی و فرآوری محصولات استراتژیک و مزیت دار استان چون زرشک، زعفران و ... ورود پیدا کرده ایم.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ نوع محصول تولید می کنیم، گفت: یکی از محصولات ما شربت زعفران است که در تولید این محصول توانستیم برای اولین باز زعفران معلق در شربت را داشته باشیم که برای خریدار بسیار قابل توجه است.

استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات

وی ادامه داد: ما بیشتر به کشورهای امارات، عراق، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی صادر می کنیم، اظهار کرد: البته ظرفیت صادراتی کشورهای همسایه همواره برای ما در اولویت بوده است.

این صادرکننده زعفران در مورد مشکلات در مسیرصادرات زرشک و زغفران، افزود: یکی از مهمترین مشکلات موضوع تعهد ارزی و برگشت ارز است که از چندین سال قبل وجود داشته و هنوز هم برای رفع آن تدبیری اندیشیده نشده است.

قربانی با تأکید بر اینکه باید مشوق هایی برای صادرکنندگان محصولات مزیت دار استان در نظر گرفت، ادامه داد: زعفران محصول گرانقیمت و از نظر ارزش ریالی بسیار بالا است و اگر بخواهیم که همه فروش خود را در قالب تعهد ارزش برگردانیم انگیزه ای برای ادامه صادرات باقی نمی ماند.

تولید زرشک و زعفران دانش بنیان شود

وی گفت: همچنین از طرف دیگر باید به سمت علمی شدن و دانش بنیان شدن تولید محصولاتی چون زرشک و زعفران برویم.

این صادرکننده زرشک اظهار کرد: از همه مهمتر شیوه خشک کردن زرشک و زعفران در صادراتی شدن این محصولات اهمیت بسیار مهمی دارد که در این زمینه باید از علم و دانش شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به واسطه مشکلات برند سازی در ایران گاه زعفران به شکل انبوه به دیگر کشورها می رود، یادآور شد: این موضوه برای ما از همان ابتدای فعالیت مهم بود و ما محصول خود را با نام و برند صادر کرده و به این موضوع افتخار می کنیم.

کد خبر: ۳۰۹٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha