۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به دنبال فعال کردن تروریست‌ها در سوریه به کمک چند دولت مسلمانند
تکفیری‌ها یار بی‌بی می‌شوند؟

آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به دنبال فعال کردن تروریست‌ها در سوریه به کمک چند دولت مسلمانند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال چیدن میوه درختانیست که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر جنایت‌کار رژیم صهیونیستی طی یکسال اخیر با کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر در غزه و لبنان آنها را آبیاری کرده است.

به گزارش بازار، آنکارا که در تمام این مدت به‌عنوان یک شریک اصلی اقتصادی برای صهیونیست‌ها عمل کرده و علاوه‌بر نقش‌آفرینی در تأمین سوخت تانک‌های رژیم، به سربازانش لباس‌های زمستانی رسانده است، حالا هم قصد دارد در میانه جنگ مقاومت و صهیونیست‌ها، از پشت به مسلمانان مقاوم خنجر زده و شمال سوریه را به محل جنگ و خونریزی تبدیل کند. خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع آگاه سوری گزارش کرده که سه گروه تروریستی جبهه‌الشام، نورالدین زنگی (وابسته به ترکیه) و هیات تحریرالشام (جبهه النصره سابق) طی سه هفته‌ اخیر با تل‌آویو به توافقاتی دست یافته‌اند تا عملیات نظامی خود را از مناطق تحت تصرف خود علیه ارتش سوریه آغاز کنند .

«زاهر طحان» کارشناس سوری مستقر در حلب به این خبرگزاری گفته است ترویست‌ها بر بسیج عناصر مسلح، انتقال سکوهای پرتاب موشک، توپخانه و تسلیحات به مناطق نزدیک به محل‌های استقرار ارتش سوریه تمرکز کرده‌اند. در مقابل این تحرکات، ارتش سوریه نیز در روزهای اخیر مواضع خود در شمال این کشور به‌ویژه حلب را تقویت کرده است. گفته می‌شود تروریست‌ها قصد دارند با تصرف حلب به‌عنوان دومین شهر بزرگ سوریه، وضعیت این کشور را به سمت فروپاشی کامل سوق دهند. همزمان با شمال سوریه، صهیونیست‌ها با کمک آمریکا و اردن به دنبال تحریک گروه‌های تروریستی در جنوب این کشور و همچنین وادار کردن «دروزی»‌ها به شورش علیه دولت مرکزی‌اند.

صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند جنگ یک پنجره فرصتی برای آنان جهت ضربه به دشمنان است. تل‌آویو و غرب از این فرصت برای ضربه به فلسطین، لبنان و یمن بهره گرفته‌اند. تاکنون تنها ایران و عراق، ضربات کمتری متحمل شده‌اند.

در این میان وضعیت سوریه نسبتا باثبات بوده که این نیز به دلیل جنگ مرحله‌ای رژیم است؛ به این معنا که این دولت نمی‌خواهد همزمان در جبهه‌ها درگیر جنگ شدید شود بلکه در هرمرحله به سراغ یکی از اضلاع مقاومت می‌رود. تل‌آویو در زمانی که در غزه به‌شدت درگیر بود، در جبهه لبنان مماشات به خرج می‌داد اما از حدود دو ماه قبل، لبه عملیاتی خود را به سمت این کشور چرخاند.

کد خبر: ۳۰۸٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha