۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
معامله ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در حراج امروز مرکز مبادله

معامله ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در حراج امروز مرکز مبادله

در شصتمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران ۲۰۰ کیلوگرم شمش به ارزش بیش از ۱.۱ همت از سوی متقاضیان خریداری و معامله شد.

به گزارش بازار، امروز ( یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳) شصتمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد که براساس آن از مجموع ۲۳۵ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۲۰۰ کیلوگرم شمش با عیار ۹۹۵ در هزار با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد از سوی متقاضیان، معامله و خریداری شد.

نگاهی به ۶۰ جلسه حراج شمش طلا

بر اساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا در این مرکز در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ تا امروز ۶۰ جلسه حراج شمش طلا برگزار شده که طی این جلسات در مجموع، ۱۱هزار و ۲۱۵ کیلوگرم شمش مورد دادوستد قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از ۵۰.۸ هزار میلیارد تومان (۵۰.۸ همت) ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور باز گشته است.

جزئیات ۶۰ جلسه حراج شمش طلا

حراج بعدی چه زمانی برگزار می‌شود؟

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شصت و یکمین جلسه حراج شمش طلای این مرکز روز سه‌شنبه اول آبان ماه برگزار می‌شود و متقاضیان شرکت در این حراج تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه فرصت دارند تا با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا در این حراج شرکت کنند.

گفتنی است؛ مطابق قانون، «فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکننده و سازنده فعال مصنوعات طلا» و «خرده فروشان طلای آبشده» دارای پروانه کسب مجاز و معتبر از درگاه ملی مجوزها، مجاز به خرید شمش طلا در مرکز مبادله ایران هستند.

کد خبر: ۳۰۸٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha