۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
اذعان بانک جهانی به غلبه روسیه بر تحریم‌ها

اذعان بانک جهانی به غلبه روسیه بر تحریم‌ها

بانک جهانی (WB) پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری میلادی با وجود تشدید تحریم‌های ضد روسی ۳.۲ درصد رشد کند.

به گزارش بازار بانک جهانی (WB) پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری میلادی با وجود تشدید تحریم‌های ضد روسی ۳.۲ درصد رشد کند.

این رقم نسبت به پیش‌بینی قبلی ۲.۹ درصدی افزایش یافته است. همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه برای سال ۲۰۲۵ به ۱.۶ درصد رسیده که نسبت به پیش‌بینی ۱.۴ درصدی در ژوئن روند افزایشی را نشان می‌دهد. پیش‌بینی برای سال ۲۰۲۶ بدون تغییر باقی مانده و ۱.۱ درصد باقی است.

در گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی آمده است: رشد اقتصادی (روسیه) بسیار بالاتر از پتانسیل خود می‌باشد و این امر به دلیل احساس مثبت مصرف‌کنندگان، افزایش درآمدهای واقعی و افزایش قابل‌توجه بودجه دولتی از جمله در بخش دفاع و زیرساخت‌ها است.

با این حال، رشد اقتصادی این کشور در سال جاری کمتر از ۳.۶ درصدی پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳ ثبت‌شده بود.

بر اساس این گزارش، دلیل این موضوع سیاست‌های پولی سخت‌تر و محدودیت‌های فزاینده در ظرفیت تولید و منابع نیروی کار است.

طی ماه ژوئیه، بانک جهانی در گزارش خود درباره رتبه‌بندی درآمد ملی سالانه کشورها اعلام کرد که رشد اقتصادی روسیه توانسته است از تحریم‌های غربی عبور کند.

بسیاری از تحلیلگران این عملکرد قوی را به تغییر مسیر تجارت روسیه به سمت شرق و سیاست‌های اقتصادی که برای جبران اثر تحریم‌ها پیاده‌سازی شده، نسبت داده‌اند.

بر اساس رتبه‌بندی سالانه درآمد ملی کشورها، بانک جهانی اعلام کرد که روسیه از گروه "میانه بالایی" به "بالا" ارتقا یافته است.

پیش از این صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز پیش‌بینی کرده بود که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ سریع‌تر از تمام کشورهای پیشرفته رشد خواهد کرد.

کد خبر: ۳۰۸٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha