۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
تولید ۵ هزار تن رب انار در طارم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

تولید ۵ هزار تن رب انار در طارم

زنجان-حسنی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، از آغاز برداشت ۲۵ هزار تن محصول انار از باغ‌های بارده این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از پنج هزار تن نیز در تهیه رب انار مورد استفاده قرار می گیرد.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار، از آغاز برداشت بیش از ۲۵ هزار تن محصول انار از باغ‌های بارده این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات برداشت محصول انار در شهرستان طارم از اواخر شهریور آغاز می شود و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان طارم بهره بردار انار هستند،اظهار کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر روز در کار برداشت انار مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، به ارقام انار در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: ملس شیرین و ترش، پوست سیاه، شاه بار، دوستی، زاغ، پوست کدویی و ترش جنگلی و محلی از جمله این ارقام است.

حسنی،با بیان اینکه انار تولیدی شهرستان به سایر نقاط کشور صادر می شود،بیان داشت: سطح زیر کشت باغهای انار در شهرستان طارم حدود یک هزار و ۵۵۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از کل محصول برداشت شده ۲۰ هزار تن به صورت تازه خوری مصرف شود،یاد آورشد: بیش از پنج هزار تن نیز در تهیه رب انار مورد استفاده قرار می گیرد.

کد خبر: ۳۰۸٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha