۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
قطعات بدنه خودروهای کره ای جدید نایاب است| لوازم یدکی کیا و هیوندای ۴۰ درصد گران شد
هشدار به مالکان خودروهای وارداتی؛

قطعات بدنه خودروهای کره ای جدید نایاب است| لوازم یدکی کیا و هیوندای ۴۰ درصد گران شد

برنابادی، کارشناس صنعت خودرو به بازار گفت: قطعات بدنه خودروهای جدید کیا و هیوندای که در دسته قطعات کم مصرف قرار می گیرند، هنوز توسط فعالان لوازم یدکی در بازار سفارش گذاری و تامین نشده است.

امید محمدی؛ بازار: واردات خودرو پس از ۵ سال توقف در دولت سیزدهم آغاز شد، از زمان شروع ورود خودروهای خارجی به بازار داخل محصولات و مدل های جدید چینی، غیر چینی یا مونتاژ چین به کشور رسیده است. اغلب این خودروها فاقد پشتیبانی فنی و تامین قطعه هستند، از همین رو بسیاری از کارشناسان نسبت به چالش های عدیده در خصوص خدمات پس از فروش و معضلات تامین قطعات برای مشتریان به مسئولین هشدار دادند.

قطعات خودرو های کیا و هیوندای موجود در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری به دلیل نوسان نرخ ارز ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شدند

همزمان با این مساله قیمت لوازم یدکی خودروهای خارجی موجود در کشور به دلیل نوسان نرخ ارز رشد قیمت را تجربه کرده است. در همین رابطه رضا برنابادی، کارشناس صنعت خودرو با اشاره به رشد قیمت لوازم یدکی خودروهای کره ای موجود در کشور به «بازار» گفت؛ قطعات خودرو های کیا و هیوندای موجود در کشور طی شش ماهه نخست سال جاری به دلیل نوسان نرخ ارز ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شدند.

هنوز قطعات خودروهای خودروهای جدید کیا و هیوندای که در طرح جدید واردات به کشور رسیده از سوی فعالان لوازم یدکی در بازار سفارش گذاری نشده است

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر تامین قطعات خودروهای کره ای جدید، بیان کرد؛ هنوز قطعات خودروهای جدید کیا و هیوندای که در طرح جدید واردات به کشور رسیده از سوی فعالان لوازم یدکی در بازار سفارش گذاری نشده است. ‌زیرا فعالین صنف لوازم یدکی خودرو نسبت به ورود این خودروها در تیراژ بالا اطمینان و اعتماد نداشتند، اکنون با رشد تیراژ واردات سفارش گذاری قطعات خودروهای مذکور به تازگی آغاز شده است. ‌

برنابادی با بیان اینکه در شرایط فعلی تامین قطعه برای خودروهای وارداتی جدید در بازار کشور سخت شده است، اظهار داشت: به مشتریان و مالکان خودروهای کره ای وارداتی مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ توصیه می شود که در زمان تردد با خودروهایشان نهایت دقت و مراقبت را داشته تا دچار حادثه نشوند. زیرا در شرایط فعلی تامین قطعات بدنه این محصولات که در دسته قطعات کم مصرف قرار می گیرند، سفارش گذاری و تامین نشده است.

وی افزود: مالکان خودروهای وارداتی باید در زمان تحویل خودرو به سرعت محصول انتخابی خود را بیمه بدنه کنند تا در صورت بروز حادثه دچار زیان مالی نشوند.

کد خبر: ۳۰۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha