۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار| موفقیت اتریوم در شکستن مقاومت مهم قیمت!
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار| موفقیت اتریوم در شکستن مقاومت مهم قیمت!

دو رمز ارز بزرگ بازار یعنی بیت کوین و اتریوم طی روزهای اخیر پیشرفت قیمت خوبی را در بازار تجربه کرده اند که بر همین اساس، احتمال ادامه روند صعودی فعلی همچنان وجود دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین در روز ۱۱ اکتبر پس از رسیدن به کف ۵۸۹۳۰ دلاری خود بار دیگر آغاز به رشد کرده و طی چهار روز گذشته موفق به جذب سرمایه گذاران به بازار ارزهای دیجیتال شده است. قیمت بزرگترین رمزارز بازار طی یک هفته گذشته بیش از ۵ درصد رشد را تجربه کرده و صبح روز سه شنبه به ۶۵۶۹۰ دلار رسیده است.

اکنون با رشد چشمگیر قیمت بیت کوین در بازار، این نکته مطرح می شود که آیا رشدهای اخیر قیمت را باید آغاز روند صعودی جدید برای بیت کوین در نظر گرفت و یا صرفا آن را به پای رشد موقت حاصل از آمارهای اقتصادی آمریکا و چین در کنار تحرکات بازارهای رقیب به ویژه طلا گذاشت؟ اما آنچه بیش از این سوال برای سرمایه گذاران حائز اهمیت است، پیش بینی روند قیمت طی امروز و روزهای آتی است. در ادامه مطلب حاضر به تحلیل تکنیکال روند قیمت دو رمزارز بزرگ بازار یعنی بیت کوین و اتریوم خواهیم پرداخت.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر، در حال آزمایش مجدد مقاومت قیمت پیش روی خود روی ۶۶ هزار دلار است. این مقاومت تقریبا مقارن است با EMA۲۰۰ روزه قیمت بیت کوین روی ۶۰۲۱۷ دلار. بیت کوین پنجشنبه هفته گذشته نیز با افزایش ۹.۷ درصدی قیمت، به سمت این مقاومت حرکت کرده و با اینحال، موفق به عبور از آن نشد. در زمان تنظیم این گزارش، شاهد اصلاح و عقب نشینی قیمت بیت کوین طی شبانه روز گذشته هستیم. در صورتی که بیت کوین بتواند از مقامت ۶۶ هزار دلاری خود عبور نماید، می توان انتظار داشت که بار دیگر مقاومت ۷۰۰۷۹ دلاری خود یعنی پیک قیمت ۲۹ جولای را هدف قرار دهد.

احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار| موفقیت اتریوم در شکستن مقاومت مهم قیمت!

نگاهی به اندیکاتور MACD نشان دهنده قرار گرفتن بیت کوین در محدوده بالای خط ساپورت بوده که نشان از ادامه حرکت صعودی در بازار است. خط آبی روی نمودار بالا یعنی MACD همچنان در محدوده بالای خط سیگنال (خط زرد) در حرکت بوده که نشانگر ایجاد فرصت خرید است. هیستوگرام روند قیمت نیز در صورت ادامه روند فعلی و عدم ایجاد تغییر عمده در فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت در نمودار رسم شده که نشانگر ادامه روند صعودی فعلی قیمت در بازار است.

در صورت ادامه روند فعلی می توان انتظار افزایش قیمت اتریوم تا پیک قیمت ۲۴ آگوست یعنی ۲۸۲۰ دلار را داشت.

از سوی دیگر، اندیکاتور RSI روزانه نیز نشان می دهد که هنوز در محدوده اشباع خرید قرار نداریم و شرایط نسبتا برای خریدهای حساب شده مهیا است. در حال حاضر، اندیکاتور RSI روی ۶۲ قرار داشته و تا پیش از نمایش عدد ۷۰، همچنان می توان متصور شد که فرصت برای خرید وجود دارد. با اینحال، پیشنهاد ما به شما این است که فرصت ایجاد شده فعلی را به چشم فروش نگاه کرده و از گشودن هرگونه موقعیت لانگ پرهیر نمایید. چراکه در صورت بازگشت RSI به محدوده زیر ۵۰، باید منتظر فرو رفتن بازار در حالت خرسی کوتاه مدت بود. در نظر داشته باشد که در صورت شکسته شدن حمایت مهم و اصلی فعلی بیت کوین یعنی ۶۲ هزار دلار، احتمال اصلاح قیمت تا سطح EMA۲۰۰ روزه یعنی ۶۰ هزار دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

وضعیت اتریوم اندکی بهتر از بیت کوین بوده و سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است. در حال حاضر، اتریوم موفق به شکست مقاومت ۲۴۶۱ دلاری خود شده و در محدوده بالای EMA۵۰ روزه قیمت یعنی ۲۵۳۶ دلار در حرکت است. در زمان تنظیم این گزارش، شاهد اصلاح اندک قیمت و نزدیک شدن آن به محدوده ۲۶۰۰ دلار هستیم.

احتمال افزایش قیمت بیت کوین تا ۷۰ هزار دلار| موفقیت اتریوم در شکستن مقاومت مهم قیمت!

رقم ۲۵۳۶ دلاری یاد شده قیمت اتریوم همچنان به عنوان حمایت برای قیمت این رمزارز ایفای نقش کرده و روند کلی قیمت نیز همچنان صعودی به نظر می رسد. لذا، در صورت ادامه روند فعلی می توان انتظار افزایش قیمت اتریوم تا پیک قیمت ۲۴ آگوست یعنی ۲۸۲۰ دلار را داشت. اندیکاتور MACD نیز نشانگر تایید روند صعودی قیمت در بازه زمانی روزانه بوده و در حال حرکت در محدوده بالای خط سیگنال است. اندیکاتور RSI نیز رقم ۵۹ را نشان می دهد که شرایطی مشابه با بیت کوین را پیش روی ما قرار داده است. از آنجاکه RSI در حال حرکت در محدوده بالای روند خنثی (۵۰) در حرکت است، می توان گفت که روند کوتاه مدت قیمت اتریوم صعودی است.

با اینحال، در صورت اصلاح قیمت اتریوم به زیر خط ساپورت یعنی ۲۴۶۱ دلار، می توان انتظار ریزش ۱۳ درصدی قیمت و آزمایش مجدد کف قیمت ۶ سپتامبر روی ۲۱۵۵ دلار را داشت.

کد خبر: ۳۰۷٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha