۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
تفکیک آب در شهرداری های استان سمنان الزامی شد
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

تفکیک آب در شهرداری های استان سمنان الزامی شد

سمنان- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از الزام شهرداری‌ها به جدا سازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب خبر داد. 

به گزارش خبرنگار بازار، حمید احسانی ظهر دوشنبه در ششمین کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی که به ریاست استاندار سمنان و با حضور مدیران کل دستگاه‌های مرتبط در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد؛ اظهار داشت: بحث جداسازی آب آبیاری فضای سبز از شبکه آب شرب شهری یکی از موضوعات مهم است.

وی افزود: در زمینه جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب شهری، در شهرهای سمنان و سرخه این جداسازی به صورت کامل انجام شده و در برخی دیگر از شهرهای استان سمنان نیز اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل آب منطقه ای سمنان ضمن اشاره به اینکه با توجه به تکلیف قانون برنامه هفتم توسعه که در مورد جداسازی آبیاری فضاهای سبز از شبکه آب شرب الزام دارد، این موضوع مورد تأکید و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: یکی از دغدغه‌های مورد بحث رصد، پیگیری و گزارش مواردی از آبیاری اراضی کشاورزی در استان سمنان با استفاده از آب‌های نامتعارف و مخصوصاً پساب است و در این زمینه بر اساس گزارش‌های موجود، در حال حاضر مورد قابل ذکر و قابل توجهی در مورد آبیاری مزارع کشاورزی با پساب وجود ندارد.

احسانی با بیان اینکه هیچ اراضی کشاورزی در سمنان با پساب و آب‌های نامتعارف آبیاری نمی‌شودلذا تشدید نظارت‌ها برای رصد بیشتر مورد تأکید است، ابراز کرد: در این کارگروه استانی این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که در مواردی که احتمال تخلف در آن وجود دارد، اقدامات نظارتی در آن اراضی تشدید شود.

وی به اقدامات انجام گرفته در حوزه رودخانه حبله‌رود نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه پیشین کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی عمده مطالب مربوط به مباحث حوزه حبله‌رود بود که پیگیری‌های در این زمینه انجام شد.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان در مورد موضوعات مرتبط با رودخانه حبله رود گفت: یک جلسه با حضور استاندار سمنان و نماینده کشاورزان با معاون امنیتی وزیر کشور برگزار شد و یک جلسه نیز با حضور استاندار سمنان و نمایندگان کشاورزان با معاون وزیر نیرو در امور آب برگزار شد.

احسانی به دیگر جلسات برگزار شده در زمینه موضوعات مرتبط با حبله‌رود اشاره کرد و گفت: یک جلسه نیز با رئیس کل دادگستری استان در شهر گرمسار برگزار شد و پس از آن نیز در سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان، یک جلسه اختصاصی راجع به حوزه حبله رود با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

وی افزود: در سفر معاون اول قوه قضاییه با پیگیری انجام شده، حساسیت لازم برای حل مشکل حقابه مردم گرمسار از حبله‌رود در سطح ملی ایجاد شد و به مردم قول می‌دهیم تا حصول نتیجه این مباحث را پیگیری کنیم که منجر به احقاق حق مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان شود.

کد خبر: ۳۰۷٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha