۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹
مرکز فرماندهی عملیات های حزب الله کجاست و توسط چه کسانی هدایت می شود؟

مرکز فرماندهی عملیات های حزب الله کجاست و توسط چه کسانی هدایت می شود؟

این روزها تحرکات گسترده و منسجم حزب‌الله در میدان این پرسش مهم را در ذهن مقامات صهیونیستی به وجود آورده که مرکز فرماندهی حزب‌الله کجاست؟

به گزارش بازار، یک منبع عبری به نقل از یک فرمانده میدانی از تیپ ۶ ذخیره ارتش اسرائیل در جنوب لبنان که نخواسته نامش فاش شود مدعی شده سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس بعد از ترور گسترده فرماندهان مقاومت، خود به اتاق جنگ در جنوب لبنان رفته و به همراه جمعی از فرماندهان میانی سپاه قدس فرماندهی میدان را در دست گرفته اند.

این منبع مدعی شده نسل جدیدی از تجهیزات، سیاست های ارتباطی و قوائد فرماندهی وارد میدان شده و در حال استفاده است که توانسه بعد از از دست دادن تقریبا تمام فرماندهان ارشد حزب الله انسجام درونی حزب الله را حفظ کند.

وی تاکید کرده بعد از چندین تلاش هنوز کماندو های ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته اند با وجود احاطه اطلاعاتی و ماهواره ای سربازان حزب الله را محاصره کنند و هر بار تلاش برای نفوذ به استحکامات حزب الله شده گویی آنها از قبل مطلع بودند و با تخلیه مقر و تله گذاری اجازه ورود به مقر های خود را داده اند و عقب نشینی کرده اند، و در ادامه با آتش هدفمند مارا مجبور به عقب نشینی کرده اند.

این منبع میدانی تاکید کرده در جنگ ۳۳ روزه عماد مغنیه، قاسم سلیمانی و حسن نصر الله در اتاق فرماندهی جنگ را مدیریت می کردند، اما امروز فرماندهی واحد در دست اسماعیل قاآنی است.

به گفته این منبع عبری درگیری های مدیریت شده میدان حاکی از وجود یک فرماندهی واحد و قدرتمند است که در عین تیزهوشی از کمترین امکانات بیشترین استفاده را می برد و خود را برای سناریو های پیش رو از قبل آماده کرده است.

ارتش اسرائیل تا به امروز چند بار تلاش کرده مقر فرماندهی جدید را یافته و قاآنی را نیز ترور کند اما وی احتمالا در کوهستان های استان بقاع لبنان و شهر های موشکی زیر زمینی لبنان به سر می برد که تحت رصد کامل ماهواره ای و جاسوسی است.

طی روز های اخیر به عناوین مختلف سعی شده با تحریک رسانه ها قاآنی وادار به پاسخ و تحرک جدید شود اما فعلا هیچ سیگنالی دریافت نمی شود.

کد خبر: ۳۰۷٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha