۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
تردد ۱۲ میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری دریایی کشور

تردد ۱۲ میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری دریایی کشور

فرمانده حفاظت سازمان بنادر گفت: تردد ۱۲ میلیون مسافر از پایانه‌های مسافری و ۸ میلیون تردد خودرو در پایانه‌های بندری ثبت شده است.

به گزارش بازار، حمید بیرانوند فرمانده حفاظت سازمان بنادر در برنامه رادیویی با بیان اینکه همواره کیفیت خدمات انتظامی به واسطه هوشمند سازی و دولت الکترونیک از سوی فرماندهی کل انتظامی کشور در جهت ارتقای کیفیت برنامه ها در اولویت است گفت: یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی یکی از بخش های تابعه در سازمان بنادر و فرماندهی یگان های حفاظتی و انتظامی است.

وی ادامه داد: گارد سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۴۸ تشکیل شده است. مامورین فرماندهی حفاظت سازمان بنادر تحت تعلیمات دادستان انجام وظیفه می‌کنند و محل مأموریت این آنها بنادر تابعه سازمان در هفت استان دریایی، دریاچه ارومیه و ۳۳ بندر است .

بیرانوند با بیان اینکه وظیفه یگان حفاظت سازمان بنادر به دو بخش تقسیم می‌شود گفت: یکی از وظایف آنها مربوط به بخش عمومی و انتظامی است که در فرماندهی انتظامی استان ها مشغول هستند و دیگری وظایف تخصصی است.

وی ادامه داد: بنادر ما از حوزه سرزمینی گسترده ای برخوردار اند و بندر امام خمینی شامل ۱۱ هزار هکتار است که فعالیت های تجاری و اقتصادی انجام می‌دهد.

بیرانوند گفت: عمده وظایف ما در حوزه کنترل ترافیک است. طی یک سال گذشته ۸ میلیون تردد خودرو های سبک و سنگین را در پایانه های بندری کشور ثبت شده، همچنین در بخش مسافری حدود ۱۲ میلیون تردد از پایانه های مسافری انجام شده که مدیریت تردد و حفاظت فیزیکی آنها بر عهده ما است.

وی افزود: در اربعین خدمات متفاوتی نسبت به سال گذشته ارائه شد واعزام زائران از محل پایانه بندری بین‌المللی خرمشهر به مقصد بندر بصره در عراق صورت گرفت و این اقدام از سوی از شناورهای مسافری ودر قالب شناور پاس انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بنادر جز مبادی قانونی ما حساب میشوند و تمام تجهیزات و خودرو های وارداتی باید از این مبادی قانونی وارد بشوند و ماهیت سازمان بنادر تا قبل از اظهار کالا است و کالایی که وارد میشود در حوزه گمرک اظهار می‌شود.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha