۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۴ کیلو است/ صادرات ۶۵۰ میلیون دلاری آبزیان
رییس سازمان شیلات ایران:

سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۴ کیلو است/ صادرات ۶۵۰ میلیون دلاری آبزیان

جویبار- رییس سازمان شیلات ایران سرانه مصرف آبزیان را در مازندران ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: در قالب برنامه هفتم این میزان باید به ۱۷ کیلوگرم برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد حسینی ظهر پنجشنبه در آیین آغاز صید ماهیان استخوانی در مازندران افزود: یکی از مزیت هایی که در صادرات و بازار مستتر بود و باید به مزیت استان مازندران اضافه شود، فرهنگ آبزی پروری است و اگر لوکوموتیو قطار را فعال نکنیم نمی توان واگن های آن را فعال کرد.

وی گفت: در قالب برنامه باید میزان مصرف پروتیین از ۹ کیلوگرم به ۱۲ کیلوگرم برسد و در برنامه سرانه، مصرف ۱۷ کیلوگرم آبزیان در مازندران جزو برنامه است.

وی سرانه مصرف آبزی را در مازندران در حال حاضر ۱۴ کیلوگرم است، گفت: بزرگترین نمایشگاه بین المللی خاورمیانه امسال نیز برای ترویج فرهنگ و افزایش سرانه مصرف آبزیان برگزار می شود.

حسینی با اظهار این که سخت وزیان آور بودن شغل صیادی از جمله مسائل و دغدغه ها است، گفت: سال قبل مصوبه مجلس برای سخت وزیان آورشدن شغل صیادی گرفته شد و وزارت تعاون وعده داد اعتبار مورد نیاز را تامین کند.

رییس سازمان شیلات ایران کاهش حق بیمه را از دیگر مطالبات بیان کرد و گفت: نگاه دولت به مسائل صیادی مثبت است و تمام تلاش بر این است که خبرهای خوبی در حوزه شیلات رخ دهد.

حسینی با عنوان اینکه سال گذشه ۶۵۰ میلیون دلار صادرات آبزیان صورت گرفته است، گفت: با شناخت دقیق و سیاست های مناسب می توانیم صادرات را افزایش دهیم و ماموریت های ابلاغی را اجرا کنیم.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha