۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
نصب پلاک پستی در شهرها و روستاهای استان سمنان | ۷۰ روستا به هنگام سازی شد
مدیرکل پست استان سمنان:

نصب پلاک پستی در شهرها و روستاهای استان سمنان | ۷۰ روستا به هنگام سازی شد

سمنان- روستایی، مدیرکل پست استان سمنان از نصب پلاک‌های پستی جدید در استان در قالب طرح به هنگام سازی خبر داد و گفت: طرح به هنگام سازی کدهای پستی نخستین گام تحقق تجارت الکترونیک محسوب می‌شود.

فرامرز روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه پلاک کوبی و بهینه سازی آدرس های پستی در شهرها و روستاهای استان سمنان به مثابه یک اولویت از سوی اداره کل پست انجام می شود، بیان کرد: در سطح روستاها بالغ بر ۴۵ هزار به هنگام سازی آدرس های پستی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح در ۷۰ روستای استان سمنان انجام شده است، افزود: در شهرهای استان سمنان نیز قانون اداره کل پست را موظف کرده که طرح به هنگام سازی آدرس های پستی انجام شود که یکی از بخش های آن نصب پلاک پستی است.

تولید و نصب پلاک

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه در زمینه تولید و نصب پلاک شهرداری ها در شهرها و دهیاری ها در روستاهای استان موظف به این امر شده اند، گفت: تفاهم نامه های خاصی هم در استان وجود دارد که انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها در این زمینه به ما کمک کنند.

روستایی با بیان اینکه تا پایان ۱۴۰۴ باید نسبت به ساخت و نصب پلاک پستی در تمام استان سمنان اقدام شده باشد، تاکید کرد: در شهر سمنان به هنگام سازی که وظیفه شرکت ملی پست است بالغ بر ۸۰ درصد کارها انجام شده اما متاسفانه از لحاظ نصب پلاک مشکلاتی داریم.

وی با بیان اینکه ۲۸ گشت نامه رسانی در مناطق سمنان تعیین شده که در سه منطقه تنها پلاک کوبی ها انجام شده و در ۲۵ منطقه دیگر پلاک زنی ها مغفول مانده است، تاکید کرد: با پیگیری هایی که از سوی شورای شهر، شهرداری و معاون عمرانی استاندار سمنان صورت گرفته مقرر شد تا بودجه ای که شورای شهر سمنان موافقت خواهد کرد، نسبت به ساخت و نصب پلاک از سوی شهرداری اقداماتی صورت گیرد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

انجام پلاک کوبی در برخی شهرهای استان سمنان

مدیرکل پست استان سمنان درباره دیگر شهرهای استان بیان کرد: در شهمیرزاد طی تفاهم نامه با شهرداری ساخت پلاک انجام و تقریباً از ابتدای شهریورماه نصب این پلاک ها هم شروع شده است.

روستایی با بیان اینکه در شهر سرخه بحث به هنگام سازی و ساخت پلاک ها انجام شده و در شرف نصب هستیم، افزود: در شهرهای دیگر هم به تناسب می کوشیم تا این اقدامات به خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح اهمیت بسیاری دارد زیرا اگر می خواهیم شهرهای هوشمند با ارتباطات سیار داشته باشیم، مهمترین موضوع کدپستی و هماهنگی آدرس ها است، گفت: انتظار داریم شهرداری ها در این زمینه به ما بیشتر کمک کنند.

مدیرکل پست استان سمنان گفت: با بسترهای لوجستیکی که در استان ایجاد شده می توانیم محصولات و مرسولاتی که در روستاها تولید شده را به دست مردم در اقصی نقاط کشور در بستر تجارت الکترونیک برسانیم.

کد خبر: ۳۰۶٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha