۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
بهرمندی ۶۳ روستای یزد از ارتباطات پایدار و با کیفیت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد خبرداد؛

بهرمندی ۶۳ روستای یزد از ارتباطات پایدار و با کیفیت

یزد- فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از بهرمندی ۶۳ روستای استان از ارتباطات پایدار و با کیفیت شبکه پرسرعت همراه ۴G در یک‌سال گذشته خبرداد.

اکرم فداکار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن گرامیداشت روز ملی روستا با اشاره به این که از یکسال گذشته با ایجاد ۱۲ سایت جدید و ارتقای تکنولوژی ۳۲ سایت تلفن همراه تاکنون دسترسی ۶۳ روستا به ارتباطات پایدار و با کیفیت شبکه پرسرعت همراه نسل چهارم(۴G) فراهم شده، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و کار شبانه روزی در یک ماه گذشته، مجوز احداث و ارتقای تکنولوژی ۳۲ سایت تلفن همراه در روستاهای استان اخذ شد.

وی ادامه داد: با اجرای آن توسط اپراتور منتخب ۴۶ روستای دیگر استان از پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار نسل چهارم برخوردار خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۶۲۰ روستا و آبادی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل هستند، گفت: از یکسال گذشته تا کنون با ایجاد ۱۲ سایت جدید و ارتقای تکنولوژی ۳۲ سایت تلفن همراه با اعتباری بالغ بر ۱۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات ۶۳ روستای استان از ارتباطات پایدار و با کیفیت شبکه پرسرعت همراه نسل چهارم(۴G) بهرمند شده است.

فداکار افزود: با هدف ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی خدمات پهن باند، ارتقای کیفیت، دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار روستاییان، فاز اول طرح توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبرنوری(تار) به طور کامل اجرا و زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت در ۱۱۶ روستا فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین با دریافت مجوز فاز دوم طرح توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبرنوری(تار) به طول ۵۲۵ کیلومتر و ابلاغ به شرکت مخابرات ایران، بزودی عملیات اجرایی فاز دوم این طرح آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۶٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha