۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
درآمد گمرک خرمشهر ۸۰ درصد افزایش یافت

درآمد گمرک خرمشهر ۸۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: ۱۷ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال درآمد عمومی گمرک در این شهرستان طی ۶ ماه نخست سال جاری محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، غلامرضا نیک‌رفتار اظهار کرد: ۷۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۵۴ هزار دلار در ۶ ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک خرمشهر به خارج کشور صادر شد.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرک خرمشهر را میلگرد، کلینگر، هیدرو کربن، سنگ و گچ و خوراکی شامل میوه سبزیجات و خشکبار عنوان کرد و افزود: بیشتر این کالاها به استان بصره در کشور عراق صادر شده است.

نیک‌رفتار گفت: در این مدت ۹۵ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۸ میلیون دلار از طریق گمرک خرمشهر به کشور وارد شده که شامل پارچه، لاستیک، لوازم یدکی خودرو و پیچ و مهره است.

مدیر کل گمرک خرمشهر افزود: گمرک خرمشهر با مرز جغرافیایی که با کشورهای همسایه از جمله عراق دارد یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری کشور محسوب شده و در اولویت های انتخاب تجار قرار می‌گیرد.

وی تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا، انبارهای بزرگ و مجهز، تخفیفات ویژه در پرداخت‌های گمرکی و دسترسی به راه های زمینی، دریایی و راه آهن کشور را از جمله مهمترین مزیت‌های ترخیص کالا از گمرک خرمشهر اعلام کرد.

گمرک خرمشهر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین گمرکات کشور در زمینه صادرات است.

کد خبر: ۳۰۶٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha