۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
رشد فزایده هیوندای؛ تولید ۱۰۰ میلیون خودرو توسط خودروساز کره‌ای!

رشد فزایده هیوندای؛ تولید ۱۰۰ میلیون خودرو توسط خودروساز کره‌ای!

هیوندای چند دهه گذشته راه طولانی سپری کرده و از یک استارتاپ ساده به یک برند بزرگ هم‌تراز با فورد و جنرال موتورز تبدیل شده؛ بدون شک عملکرد بی‌نظیر این شرکت با تولید ۱۰۰ میلیون خودرو به وضوح مشخص میشود.

به گزارش بازار، این دستاورد با گذشت ۵۷ سال بدست آمد، هیوندای ۵۰ میلیون دستگاه نخست را طی ۴۷ سال تولید کرد، اما تنها ۱۰ سال طول کشید تا ۵۰ میلیون خودرو دیگر را به تولید برساند و ۱۰۰ میلیونمین اتومبیل تولید شده را در کارخانه اولسان کره جنوبی خود به صاحبش تحویل دهد!

تاسیسات کارخانه اولسان برای هیوندای بسیار اهمیت دارد، زیرا در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و به عنوان "زادگاه توسعه صنعت خودروسازی کره" شناخته می‌شود. هیوندای همچنین خاطرنشان کرد این کارخانه اولین خودروی مستقل کره جنوبی به نام پونی را در سال ۱۹۷۵ به تولید رساند.

شرکت هیوندای موتور در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و تولید انبوه خودروی کورتینا را در سال ۱۹۶۸ آغاز کرد. همانطور که احتمالاً از نام آن متوجه می شوید، این خودرو در همکاری با فورد به تولید رسید.

هیوندای سپس در سال ۱۹۸۵ اولین نسل سوناتا را تولید و همچنین هیوندای موتور آمریکا را تاسیس کرد. در سوی دیگر سال ۱۹۸۶ بود که هیوندای اکسل معرفی و راهی بازار ایالات متحده شد. خودرویی که توانست به سرعت مدل محبوبی شود.

تا سال ۱۹۹۲، هیوندای ۵ میلیون وسیله نقلیه به تولید رساند و اولین کانسپت خود را به نام HCD-I معرفی کرد. ناگفته نماند که شش سال بعد هیوندای، شرکت کیا موتورز را به تصاحب درآورد و باقی عمر را در کنار این برند ادامه داد.

جیهون چانگ، مدیرعامل هیوندای در بیانیه‌ای بیان داشت: "دستیابی به تولید کلی جهانی ۱۰۰ میلیون خودرو نقطه عطفی است که به لطف مشتریان ما در سراسر جهان که از همان ابتدا هیوندای موتور را انتخاب کرده و از آن حمایت کرده‌اند، امکان‌پذیر شد."

وی افزود: "پذیرفتن چالش‌های جسورانه و پیگیری بی‌وقفه نوآوری، ما را قادر ساخته تا به رشد سریعی دست یابیم. همچنین به ما نیرو می‌دهد تا به‌عنوان تغییردهنده بازی‌ در صنعت، «یک قدم جلوتر» به سمت تولید ۱۰۰ میلیون خودرو دیگر پیش برویم."

کد خبر: ۳۰۶٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha