۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
اشکذر شهرستان پیشتاز استان یزد در تولید موز
مدیر جهادکشاورزی اشکذر خبرداد؛

اشکذر شهرستان پیشتاز استان یزد در تولید موز

یزد- مدیر جهادکشاورزی اشکذر گفت: گلخانه داران شهرستان اشکذر پیشرو در کشت میوه‌های گرمسیری به ویژه موز و پاپایا در استان یزد هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، نعمت الله جعفری با اشاره به واردات میوه های گرمسیری به ویژه موز در کشور، گفت: در راستای افزایش تولید داخل، کشت موز و پاپایا در محیط گلخانه‌ای در شهرستان اشکذر کشت و توسعه یافته است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت موز بیان کرد: سطح زیر کشت موز در شهرستان اشکذر نزدیک به 10 هزارمترمربع است که حدود یک هزار متر آن به بهره برداری رسیده و یک سالی است که موز از گلخانه های این شهرستان برداشت میشود.

مدیر جهاد کشاورزی اشکذر اضافه کرد: میوه‌های گرمسیری دماهای بسیار پایین و بسیار بالا را نمی‌توانند تحمل کنند و نیاز به محلی با شرایط مطبوع و مرطوب دارند. بنابراین کشت میوه‌های گرمسیری در محیط کنترل شده مثل گلخانه‌ها امکان پذیر است.

وی افزود: تولید موز در گلخانه عملکرد و کیفیت بسیار بالایی دارد و با نتیجه مطلوبی که از کشت موز در گلخانه به دست آمد گلخانه داران شهرستان را ترغیب به کشت موز کرد و در سال جاری در شهرستان اشکذر حدود 9 هزار مترمربع توسعه کشت موز در گلخانه داشته ایم .

جعفری اظهار امیدواری کرد با کشت اغلب میوه‌های گرمسیری همچون دراگون فروت، انبه‌های پا کوتاه گلخانه‌ای ، آناناس و ... در گلخانه، توسط گلخانه داران این شهرستان، اشکذر به قطب کشت میوه های گرمسیری در استان یزد تبدیل شود.

کد خبر: ۳۰۶٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha