راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

بدیهی است که هر خودرویی باید یک سیستم ترمز کامل و سالم داشته باشد. عدم عملکرد صحیح ترمز ماشین می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

بدیهی است که هر خودرویی باید یک سیستم ترمز کامل و سالم داشته باشد. عدم عملکرد صحیح ترمز ماشین می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در واقع میتوان گفت سیستم ترمز مهم ترین آپشن ایمنی هر خودرویی است.

اگر این قطعه به هر دلیلی دچار مشکل شود در کمترین زمان باید اقدام به رفع آن کنید. با توجه به میزان اهمیت این موضوع قصد داریم این مطلب را به راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین اختصاص دهیم.

راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

راهنمای عیب یابی ترمز ماشین

در این بخش از مطلب برخی از مشکلات رایج ترمز ماشین را مورد بررسی قرار می دهیم.

ترمز گیری ضعیف

یکی از دلایلی که ممکن است به تعمیر تخصصی ترمز ماشین نیاز پیدا کنید ترمزگیری ضعیف است. برای تشخیص این موضوع باید به محدوده حرکت پدال توجه کنید. چنانچه این محدوده حرکت عادی باشد به احتمال زیاد سطح لنت چرب شده است. از آن گذشته لنت سوخته نیز می تواند از دلایل ایجاد این مشکل باشد که بهترین روش حل آن تعویض لنت است.

اگر محدوده حرکت پدال کوتاه باشد دلیل ایجاد این مشکل کافی نبودن مکش هوای موتور برای بوستر ترمزاست. برای رفع این مشکل باید به تعمیرگاه ترمز ای بی اس در تهران جهت رفع نقص آن اقدام کنید. اگر محدوده حرکت پدال زیاد و ترمزگیری ضعیف بود مشکل از مدارهای ترمز است. در این صورت باید این مدارها به طور کامل بررسی و علت خرابی آنها مشخص شود

خالی بودن ترمز یا نرمی پدال

خالی بودن ترمز یا نرمی پدال از دیگر مسائلی است که باعث می شود به تعمیر تخصصی ترمز ماشین نیاز پیدا کنید. امکان دارد این مشکل به علت وجود هوا در سیستم ترمز رخ داده باشد. برای رفع این مشکل لازم است روغن ترمز تعویض شده و سیستم ترمز نیز هواگیری گردد. از دیگر دلایل ایجاد این مشکل میتوان به کمبود روغن ترمز و داغ شدن بیش از حد آن اشاره کرد. این مسئله نیز با تعویض و پر کردن روغن ترمز حل می شود.

راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

ارتعاش پدال ترمز

از دیگر دلایلی که ممکن است به تعمیر تخصصی ترمز ماشین نیاز پیدا کنید ارتعاش پدال آن است. ارتعاش پدال ترمز به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که از میان آنها میتوان به مواردی مانند در امتداد نبودن دیسک چرخ با جهت برخورد کالیپرها، لقی بلبرینگ ها و لنگی دیسک چرخ اشاره کرد.

برای حل این مشکل بهترین راهکار این است که بلبرینگ ها و دیسک چرخ به طور کامل بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند. تغییر ضخامت در سطح ترمز گیری دیسک چرخ نیز اگر بیش از اندازه زیاد شود می تواند در بروز این مشکل نقش داشته باشد.

شیشه ای شدن سطح لنت ترمز

شیشه ای شدن سطح لنت ترمز که به معنای صیقلی شدن و تغییر رنگ این قطعه است به علت داغ شدگی بیش از حد آن رخ می دهد. برای رفع مشکل ترمز خودرو در این مواقع، سمباده زنی یا تعویض لنت ها بهترین را حل است.

بهترین مجموعه برای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

اگر به دنبال بهترین مجموعه برای تعمیر تخصصی ترمز ماشین هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان ای بی اس صداقت است. این مجموعه دارای بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تعمیرات فوق تخصصیABS، قطعات ترمز، بوستر و پمپ و بلوک در انواع خودروهای داخلی و خارجی است.

تعمیرکاران این مجموعه از میان بهترین و متخصص ترین افراد انتخاب شده اند که می توانند ترمز خودروی شما را در کمترین زمان عیب یابی کنند. پس از عیب یابی، تعمیر یا تعویض ترمز توسط تعمیرکاران حرفه ای این مجموعه به بهترین شکل انجام خواهد شد.

نکات طلایی نگهداری از ترمز خودرو

نکات مهمی وجود دارند که توجه به آنها باعث می شود کمتر به تعمیر ترمز ماشین نیاز پیدا کنید. در ادامه مهم ترین این نکات را بیان میکنیم.

اجتناب از ترمزهای غیر ضروری

در زمان رانندگی باید تمام زوایای مسیر را مد نظر داشته باشید. باید بتوانید حرکات وسایل نقلیه و عابران اطراف خودرو را تجزیه و تحلیل کنید. توجه به این موضوع باعث می شود که نیاز به گرفتن ترمزهای ناگهانی نداشته باشید و از سایش لنت ترمز جلوگیری میکند.

بررسی و تعویض روغن ترمز

بررسی و حفظ سطح روغن ترمز برای ایمنی خودروی شما لازم است. برای نگهداری از ترمز ماشین این موضوع یکی از مواردی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. نشتی و سطح روغن ترمز نیز باید به صورت منظم بررسی شود. اگر رنگ روغن ترمز تیره شده بود زمان تعویض آن فرا رسیده است.

راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

بررسی روتورهای ترمز

ممکن است به دلیل فرسوده شدن ترمز، خودرو در زمان ترمزگیری منحرف یا لغزش پیدا کند. روتور آسیب دیده می تواند یکی از دلایل ایجاد این مشکل باشد. از نشانه های روتور ترمز آسیب دیده میتوان به صدای جیغ بلند، صدای خراش و لرزش فرمان در زمان ترمزگیری اشاره کرد. در صورت مشاهده هر یک از این علائم در کمترین زمان باید اقدام به تعویض روتور ترمز نمایید.

جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ترمز

از دیگر راهکارهای نگهداری از ترمز ماشین جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن است. برای اینکه از گرم شدن ترمز جلوگیری کنید در زمان پایین آمدن از تپه از روش ضربه زدن کمک بگیرید. از آن گذشته می توانید برای پایین رفتن از تپه از دنده‌های پایین‌تر استفاده کنید تا ترمز را خنک نگه دارید و سرعت خودرو را به طور موثرتری کنترل کنید.

سخن پایانی درباره راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

سیستم ترمز یکی از مهم ترین بخش های هر خودرویی به شمار میرود. سلامت و کارایی این قطعه به طور مستقیم در میزان ایمنی یک خودرو تاثیر می گذارد. اگر نشانه های خرابی را در این قطعه مشاهده کردید در اسرع وقت باید به رفع آنها بپردازید. در صورت عدم توجه به این موضوع ایمنی خودروی شما به خطر می افتد و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. برای اینکه بهترین نتیجه را از تعمیرات ترمز بگیرید باید انجام این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

سوالات متداول درباره راهنمای تعمیر تخصصی ترمز ماشین

  • آیا کشیده شدن خودرو به یک سمت هنگام ترمز گرفتن به خرابی ترمز مربوط است؟

کشیده شدن خودرو به یک سمت هنگام ترمز گرفتن به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که جنس نامناسب لنت ترمز یکی از این دلایل است.

  • ساییدگی نامنظم لنت نشانه چیست؟

نوع نامناسب لنت ها دلیل اصلی بروز این مشکل است. در این صورت در کوتاهترین زمان این قطعه باید تعویض شود.

  • تولید گرمای بیش از حد ترمزها به چه دلایلی رخ می دهد؟

اگر در زمان رانندگی ترمزها گرمای زیادی از خود تولید کنند بیانگر این است که پمپ ترمز مسدود شده یا قطعات لاستیکی بر اثر استفاده از روغن ترمز نامناسب متورم شده اند.

کد خبر: ۳۰۶٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha