۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
بزرگترین خودروساز اروپا به بحران رسید

بزرگترین خودروساز اروپا به بحران رسید

دومین هشدار سود فولکس واگن در سه ماه اخیر این موضوع را نشان داد که بزرگترین خودروساز اروپا در حال افول است.

به گزارش بازار، این سازنده آلمانی به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهایش، انتظارات برای درآمد، سود و جریان نقدی را کاهش داد. این شرکت اکنون انتظار دارد امسال خودروهای کمتری را نسبت به سال ۲۰۲۳ تحویل دهد که چهارمین افت فروش سالانه آن در پنج سال گذشته است.

این هشدار بر گستردگی بحران در فولکس‌واگن تأکید می‌کند، که انتقال به خودروهای الکتریکی را مختل کرده و اهمیت خود را در چین از دست داده است.

در اروپا، الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت با شرکت‌هایی از جمله بی‌وای‌دی چین و همچنین درگیری با اتحادیه‌ها بر سر کاهش احتمالی مشاغل و تعطیلی بی‌سابقه کارخانه‌ها مواجه است.

هر سه خودروساز بزرگ آلمانی(فولکس‌واگن، گروه مرسدس بنز و بی‌ام‌و) در مورد سود خود در این ماه هشدار داده‌اند. رکود در چین و افزایش رقابت از سوی سازندگان خودروهای برقی از جمله تسلا، خودروسازان را مجبور به تخفیف می‌کند و حاشیه سود را کاهش می‌دهد. کاهش اعتماد مصرف کننده باعث کاهش تقاضا برای خودروهای موتور احتراقی می‌شود.

فولکس واگن بر فروش خودروهای بنزینی در چین تسلط داشت اما نتوانست با تغییر سریع به سمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودرو همگام شود. در آنجا، رقبای محلی مانند بی‌وای‌دی با مدل‌های جدید و مقرون به صرفه موفقیت را به دست آورده‌اند.

برندهای ممتاز متعلق به فولکس‌واگن، از جمله آئودی و پورشه، بزرگترین منبع سود این خودروساز در سال‌های اخیر بوده‌اند، اما شروع به مبارزه در بازار کلیدی این صنعت کرده‌اند. فروش سازنده ۹۱۱ در چین در نیمه اول ۳۳ درصد کاهش یافت زیرا خریداران کالاهای لوکس خرید خود را متوقف کردند. ماتیاس اشمیت، تحلیلگر بازار خودرو اظهار کرد که مزایای فولکس واگن در چین احتمالاً به اوج خود رسیده است زیرا مشتریان محلی ترجیح می‌دهند برندهای داخلی را ترجیح دهند.

در حالی که تغییر چین به سمت خودروهای برقی در حال انجام است، اروپا عقب مانده است. پس از اینکه کشورهایی از جمله آلمان و سوئد مشوق‌های خود را کاهش یا حذف کردند، فروش کاهش یافت و فولکس‌واگن و همتایان اروپایی استلانتیس و رنو را از خود دور کردند.

طبق گزارش بلومبرگ، فولکس‌واگن هشدار داد که تحویل جهانی از ۹.۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ به حدود ۹ میلیون دستگاه در سال جاری کاهش می‌یابد. پیش از این افزایش ۳ درصدی را پیش‌بینی کرده بود. تولیدکننده اکنون حاشیه سود عملیاتی سالانه ۵.۶ درصدی را می بیند که کمتر از پیش بینی ۷ درصدی در ماه جولای است.

کد خبر: ۳۰۵٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha