۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
رتبه یک بانک ملت در جذب سپرده‌ها و کسب درآمد

رتبه یک بانک ملت در جذب سپرده‌ها و کسب درآمد

براساس گزارش کدال، بانک ملت در صدر بانک‌های بورسی و فرابورسی قرار گرفته و عملکرد بسیار خوب این بانک در گزارش ۶ ماهه نخست سال، می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران بانک ملت باشد.

به گزارش بازار، رشد درآمد عملیاتی، جهش ۲۵ درصدی سپرده‌های ریالی و البته نسبت کفایت سرمایه بالاتر از حد استاندارد نشانگر این است که بزرگترین بانک بورسی ایران با یک برنامه‌ریزی عملیاتی به یک بازیگر تراز اول در بازار پول کشور تبدیل شده است.

بانک ملت در عملکرد شهریور ماه ۱۴۰۳ تراز عملیاتی مثبت ۷هزار میلیارد تومانی و در نیمه نخست سال نیز تراز ۲۹/۵ هزار میلیارد تومانی را به نام خود ثبت کرد.

افزایش درآمد حاصل از تسهیلات

بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور که سرمایه ثبتی آن ۷۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، در شهریورماه سال جاری ۱۵/۶ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی کرد.

این بانک ۸/۵ هزار میلیارد تومان نیز سود به سپرده‌گذاران پرداخت کرده است که این امر تراز عملیاتی مثبت ۷ هزار میلیارد تومانی را برای بانک به ثبت رسانده است.

تراز مثبت بانک ملت

بانک ملت همچنین در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۶/۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات داشته و ۴۶/۹ هزار میلیارد تومان هم سود پرداخت کرده است.

این عملیات تراز مثبت ۲۹/۵ هزار میلیارد تومانی را برای این بانک به همراه داشته است.

افزایش ۷۵ درصدی شاخص سرمایه نظارتی بانک ملت و رسیدن نسبت کفایت سرمایه به ۱۰.۱۸ درصد، یعنی ۲.۱۸ درصد بالاتر از حد استاندارد تعیین‌شده توسط بانک مرکزی، این بانک را در موقعیتی قرار می‌دهد که همچنان نقش برتر را در بازار پول ایران ایفا کند.

کد خبر: ۳۰۵٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha