۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
اجرای پروژه ساخت یک‌ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد؛

اجرای پروژه ساخت یک‌ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: هم اکنون یک‌ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی این بنیاد در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا خواجه ای روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا اولویت مهم بنیاد مسکن است.

وی ابراز داشت: طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود و بازنگری آن با هدف رفع محرومیت، فراهم‌ کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها صورت می گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی است.

خواجه ای تاکید کرد: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۵۸ درصد و در زنجان ۶۴.۵ درصد است که استان زنجان در این زمینه بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی روستایی عقد قرارداد شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است،افزود: با اعطای این تسهیلات، میزان مقاوم سازی واحدهای روستایی استان به ۶۹ درصد می‌رسد که تحولی مهم در این بخش محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، یادآور شد: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۰ ساله و با دوران مشارکت سه ساله پرداخت می شود.

خواجه ای تصریح کرد: طرح هادی ۴۱۹ روستای استان بازنگری شده و ۲۵۴ روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هستند.

وی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره‌ کرد و بیان داشت: هم اکنون یک‌ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن استان در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، گفت: ۲۲۷ واحد مسکونی در قالب شهری و محرومین در دست اجرا و یک هزار و ۳۴۳ واحد مسکونی در دست اقدام است.

کد خبر: ۳۰۵٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha