۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
بازگشت تقاضاهای خرید به کف سامانه معاملات

بازگشت تقاضاهای خرید به کف سامانه معاملات

داده‌های مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس نشان می‌دهد درمعاملات امروز ارزش کل صف‌های فروش ایجاد شده در پایان معاملات نسبت به زمان آغاز معاملات، ۵۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، به دنبال بهبود روند معاملات بورس از هفته گذشته، این بازار بار دیگر از روز گذشته به دلیل افزایش ریسک سیاسی، در پی حوادث رخ داده در لبنان، وارد مدار نوسانی شد و حجم و ارزش معاملات سهام در روز شنبه با کاهشی چشمگیر نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته همراه شد. این اتفاق موجب شد، در روز شنبه روند ارزش سفارش‌های خرید و فروش و ارزش صف‌های خرید و فروش در بازار سهام، به‌طور موقت با تغییر روبه‌رو شوند اما آمارهای مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از بهبود روند معاملات و کفه های عرضه و تقاضا در روز یک شنبه است.

روند صف‌های خرید و فروش در روز یک‌شنبه

طبق این آمار، در ابتدای معاملات روز یک‌شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳، ارزش کل صف‌های فروش که در آغاز معاملات معادل ۳.۲ همت (۳۲،۲۴۸ میلیارد ریال) بود در پایان معاملات به حدود ۱.۵ همت (۱۴،۷۹۹ میلیارد ریال) کاهش یافت.

در مقابل ارزش کل صف‌های خرید در شروع معاملات حدود ۰/۳۷ همت (۳،۶۸۲ میلیارد ریال) بود که این عدد در پایان وقت معاملات به حدود ۰/۵۵ همت (۵،۴۱۸ میلیارد ریال) افزایش یافت.

در روز شنبه چه گذشت؟

این گزارش نشان می‌هد: در روز شنبه، ارزش کل صف‌های فروش در آغاز معاملات حدود ۴.۳ همت (۴۲،۷۹۲ میلیارد ریال) بود که در پایان معاملات به حدود ۴.۷ همت (۴۶،۷۹۵ میلیارد ریال) افزایش یافت.

در همان روز ارزش کل صف‌های خرید در آغاز معاملات حدود ۰/۲۱ همت (۲،۰۷۴ میلیارد ریال) بود که در پایان معاملات به حدود ۰/۲۲ همت (۲،۲۲۲ میلیارد ریال) رسید.

کد خبر: ۳۰۵٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha