۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
ایران توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را دارد
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

ایران توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را دارد

زنجان-معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی،گفت: ایران توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را دارد و باوجود این ظرفیت و توانمندی، متاسفانه سالانه میلیارد دلار صرف واردات همین محصولات می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا مهاجر ظهر پنج‌شنبه در آیین شکرگزاری رکوردشکنی تولید گندم در استان زنجان و افتتاح دومین رویداد محصولات زراعی و دامی در شهر تاریخی سلطانیه، گفت: سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار برای واردات محصولات کشاورزی هزینه می شود.

وی ابراز کرد: این میزان هزینه برای واردات محصولاتی صرف می‌شود که توان و ظرفیت تولید آن را در داخل کشور داریم.

معاون اور زراعت وزارت جهاد کشاورزی،گفت: بهره‌وری رمز موفقیت در همه عرصه‌ها بوده و باید از منابعی که در اختیار داریم، استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

مهاجر تاکید کرد: در حوزه کشاورزی باید با همکاری و همیاری یکدیگر روزهای خوبی را رقم بزنیم و یکی از دستاوردهای همین همیاری، روند رو به رشد در حوزه کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم است که در همین راستا باید قدردان زحمات همه فعالان این عرصه باشیم.

مهاجر تاکید کرد: ایران توان و ظرفیت تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را دارد و باوجود این ظرفیت و توانمندی، متاسفانه سالانه میلیارد دلار صرف واردات همین محصولات می‌شود.

وی افزود: تولید در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در این جبهه همانند سایر جبهه‌ها سربلند بیرون بیاییم. خوشبختانه در این راستا تا به امروز گام‌های خوبی برداشته شده است، هر چند معتقدیم این روند باید بهتر از این باشد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی یاد آورشد: بحث خشکسالی همواره یکی از چالش‌های پیش روی حوزه کشاورزی بوده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود همه این مشکلات، شاهد افزایش تولید در حوزه کشاورزی به ویژه گندم طی سه سال گذشته بودیم.

کد خبر: ۳۰۵٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha