۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می شود
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می شود

زنجان- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،از برگزاری هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش نادری شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل کارخانه کبریت زنجان،از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان خبر داد و گفت: پیش‌رویداد جشنواره نیز ۵ و ۶ مهرماه در گاوازنگ برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: تاکنون ۱۳۰ علاقه‌مند برای شرکت در پیش‌رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی شرکت کردند،.

سرپرست میراث فرهنگی استان زنجان، گفت: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی، به ۱۰ شرکت‌کننده برتر زنجانی، غرفه طبخ آش‌های سنتی و ۳۰ غرفه نیز به استان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.

نادری تاکید کرد: برای نمایشگاه صنایع دستی نیز ۱۸۰ غرفه پیش‌بینی شده و در حاشیه این جشنواره موسیقی بومی و محلی نیز دایر خواهد شد.

وی افزود: برای حضور در غرفه آش سه نفر و غرفه صنایع دستی دو نفر پیش‌بینی شده است و برای حدود ۴۸۰ نفر اسکان در نظر گرفته شده که نیازمند همکاری بخش‌های مختلف است.

سرپرست میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان،تاکید کرد: این استان، برند شهر جشنواره‌ها را دارد و تلاش خواهیم کرد در فصل‌های سال، جشنواره‌های مختلفی را در این شهر برگزار کرده و استان را به مقصدی مناسب برای گردشگری تبدیل کنیم.

نادری با بیان اینکه جشنواره ملی آش در سال ۱۴۰۱ در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده و امسال ۱۰ مهرماه به عنوان روز ملی آش ایرانی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد،افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها پوستر جشنواره آش ملی ایرانی روز دهم مهرماه با حضور وزیر میراث فرهنگی دررحاشیه برگزاری حشنواره در زنجان رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری ۱۶ دوره جشنواره آش و هفده دوره نمایشگاه صنایع دستی در استان زنجان با استقبال گسترده گردشگران روبه‌رو شده و آن را به یکی از رویدادهای شاخص تقویم گردشگری تبدیل کرده است.

کد خبر: ۳۰۵٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha