۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
برداشت ۵۰ هزار تن پسته در استان یزد
رئیس جهاد کشاورزی یزد پیش‌بینی کرد؛

برداشت ۵۰ هزار تن پسته در استان یزد

یزد- رییس جهاد کشاورزی استان یزد از پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن پسته از سطح ۵۶ هزار هکتار از باغات بارور استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمدعلی حاتمی زاده اظهار کرد:بالغ بر ۶۳ هزار هکتار از باغات استان به محصول پسته اختصاص دارد که از این میزان ۵۶ هزار هکتار بارور و ۷ هزار هکتار آن غیر بارور است.

وی افزود: باغات پسته استان درمناطق کویری و خشک قراردارند که علاوه برایجاد درآمد اقتصادی دربدترین شرایط اقلیمی، با اجرای نقش کویرزدایی وتثبیت شن های روان به طریق بیولوژی تاثیر بسزایی در تعدیل اقلیم مناطق شهری و روستایی حاشیه ای کویر دارد.

سطح زیرکشت پسته در یزد

رییس جهاد کشاورزی یزد ضمن بیان اینکه متوسط عملکرد پسته در سال جاری ۹۰۰ کیلو گرم پسته خشک در هر هکتار است، تصریح کرد: سه شهرستان خاتم، ابرکوه و اردکان به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده و دارای ارقام اکبری، کله قوچی و احمد اقایی است.

وی عنوان کرد: پسته استان یزد به دلیل رنگ و طعم منحصر به فرد دارای ارزش صادراتی بوده و حدود ۷۰ درصد آن به کشور های همجوار صادر و ۳۰ درصد باقی مانده در بازار داخل به فروش میرسد.

حاتمی زاده بیان کرد: بهترین موقع برداشت پسته زمانی است که حدود ۷۰ درصد میوه آن رسیده باشد زیرا باعث حفظ سلامت درخت و کاهش آفلاتوکسین شده و در عین حال به دلیل تجمع چربی، میوه اونس و وزن قابل قبولی پیدا کرده و سنگینی خود را به دست می آورد.

کد خبر: ۳۰۵٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha