۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
تامین منابع مالی مهمترین مشکل پروژه خط دوم انتقال آب به یزد است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تامین منابع مالی مهمترین مشکل پروژه خط دوم انتقال آب به یزد است

یزد- فاطمی، استاندار یزد مشکل اصلی خط دوم انتقال آب را مسئله تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: انتقال آب دریا با واگذاری معادن اجرا می‌شود.

مهران فاطمی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: این مسئله پس از شهادت آیت الله رییسی و تغییر هیئت دولت در همین مدت کوتاه با مسئولین جدید و معاون اول رییس جمهور پیگیری شد که خوشبختانه مورد تاکید محمدرضا عارف نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی شبهات مبنی بر سرعت کم اجرای پروژه انتقال آب یزد نسبت به پروژه مشابه در استان اصفهان توضیح داد: متولی پروژه خط انتقال آب اصفهان صنایع هستند و در واقع معادل خط انتقال آب به چادرملو در چند سال قبل بوده و ارتباطی با پروژه دولتی انتقال آب خلیج فارس به یزد ندارد.

استاندار یزد با بیان اینکه خط دوم انتقال آب استان شامل آب شیرین کن و لوله‌گذاری به طول ۷۳۰ کیلومتر تا شهر یزد است، گفت: دومین سایت آب شیرین‌کن با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان بیش از ۹۸ درصد پیشرفت دارد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فاطمی با اشاره به افزایش حدود ۲۰۰ هزار متر مکعبی ظرفیت آب شیرین کن پس از احداث این سایت، تصریح کرد: پس از ساخت آب شیرین کن دوم، قابلیت انتقال تا سقف ۶۰ میلیون متر مکعب آب توسط خط اول به استان وجود خواهد داشت.

وی مصوبه خط انتقال آب دریا به استان را در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه دانست و گفت: با تصویب هیأت دولت هزینه اجرای این خط از طریق واگذاری معادن به عنوان مشوق سرمایه‌گذاری تامین و بسیاری از استان‌ها منتفع خواهند شد.

کد خبر: ۳۰۵٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha