۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
نقره در مسیر ثبت رکورد قیمتی یک دهه اخیر| از سرمایه گذاری روی نقره غافل نشوید!
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

نقره در مسیر ثبت رکورد قیمتی یک دهه اخیر| از سرمایه گذاری روی نقره غافل نشوید!

نقره در کنار طلا و دیگر فلزات گرانبها، طی روزهای گذشته عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته و احتمال ثبت رکورد قیمت یک دهه اخیر برای این فلز گرانبها طی روزهای آتی وجود دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: همزمان با افزایش تنش در خاورمیانه و کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا، قیمت فلزات گرانبها همچنان در بازارهای جهانی در حال افزایش است. علاوه بر طلا به عنوان سر لیست بازار این فلزات، نقره نیز بنا به دلایل مشابه، در حال افزایش قیمت بوده و پیشرفت خوبی را طی روزهای گذشته تجربه کرده است.

نقره موفق شد صبح روز سه شنبه به وقت بازارهای آسیایی به محدوده ۳۱ دلار برسد که با این حساب، تنها ۴۵ سنت تا پیک قیمت ماه جولای فاصله دارد. این در حالیست که نمودارهای تکنیکال ادامه روند صعودی قیمت نقره را تایید می کنند. در بازه زمانی روزانه نیز پیشرفت قیمت نقره همچنان ادامه داشته و پیش بینی ما این این است که قیمت تا پایان وقت امروز نیز روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد که این موضوع می تواند به ویژه برای سرمایه گذاران اسپات قابل توجه و جذاب باشد.

آنچه شاهد هستیم، احتمال افزایش تا مقاومت ۳۱.۷۵ دلاری برای قیمت نقره بوده که به معنای ثبت روند صعودی جدید و محکم برای این فلز سفید گرانبها است. در صورت عبور قیمت از این مقاوت، احتمال افزایش قیمت تا ۳۲ دلار نیز برای نقره وجود خواهد داشت که پیک قیمت نقره طی یک دهه اخیر محسوب شده و پیشتر نیز در ماه می شاهد دستیابی به ان بوده ایم.

نقره در مسیر ثبت رکورد قیمتی یک دهه اخیر| از سرمایه گذاری روی نقره غافل نشوید!

در حال حاضر، محدوده ۳۰.۶۵ الی ۳۰.۷۰ دلار حمایت فوری نقره را تشکیل داده که در صورت از دست رفتن آن، احتمال ریزش قیمت تا محدوده ۳۰.۳۵ دلار نیز وجود خواهد داشت. با اینحال، توجه داشته باشید که قیمت فلزات گرانبها در بازار، همچنان در بازه میان مدت صعودی بوده و در صورت ریزش قیمت نیز باید به موقعیت ایجاد شده به چشم فرصت خرید نگریست. بهترین فرصت خرید بین بازه قیمتی ۳۰ دلار (حمایت روانی) تا ۳۰.۳۵ دلار بوده که زمانی مناسب برای ورود به بازار محسوب می شود. اما در صورت اصلاح بیشتر قیمت به زیر محدوده ۳۰ دلار، باید در استراتژی های خرید خود تحدید نظر کرده و منتظر تعیین تکلیف بازار شویم.

اسکیلاتور SMA۵۰ روزه نقره روی ۲۹ دلار قرار داشته که به عنوان محور قیمت ایفای نقش می کند. تنها در صورت از دست رفتن ۲۹ دلار، می توان گفت که روند بازار تغییر کرده و احتمالا وارد فاز خرسی شده ایم. با اینحال، تا زمان قرار داشتن قیمت در محدوده بالای ۲۹ دلار، همچنان باید به صعودی بودن روند بازار برای میان مدت امیدوار بود.

پتانسیل بیشتر برای افزایش قیمت نقره

نقره به جز کاربرد در ساخت جواهرات قیمتی، دارای مصارف صنعتی استراتژیک و مهم به ویژه در انرژی های تجدید پذیر، توربین ها، مدارهای الکترونیک و نهایتا خودروهای برقی نیز هست. باید به این نکته توجه داشت که افزایش قیمت این فلز گرانبها تا حد زیادی برخاسته از ماهیت گرانبها بودن آن بوده و جنبه صنعتی نقره هنوز تاثیر مثبتی روی بازار بر جای نگذاشته است. از آنجا که بازار خودروهای برقی یا انرژی های تجدیدپذیر طی ماه های اخیر چندان چنگی به دل نزده و در رکود به سر می برد، فعلا نمی توان افزایش قیمت را برای کاربردهای صنعتی نقره متوقع بود.

با اینحال، در صورت فعال شدن مجدد بازار خودروهای برقی و اقلام دیگر مذکور در بالا، می بایست منتظر افزایش قیمت ناشی از کارکرد صنعتی این فلز استراتژیک نیز باشیم. همچنین، با توجه به افزایش تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان طی روزهای گذشته و احتمال تشدید درگیری ها، نقره همچنان در کنار طلا و پلاتین، پتانسیل قابل توجهی برای پیشرفت قیمت دارند که نباید از آن چشم پوشی کرد. همچنین در صورت وقوع جنگ تمام عیار میان دو طرف، این افزایش قیمت به احتمال زیاد شیب بیشتری نیز به خود خواهد گرفت.

پتانسیل بعدی نقره به ادامه روند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا باز میگردد که به احتمال زیاد، تا پایان سال جاری میلادی، دستکم یک الی دو مرحله دیگر آن نیز اجرایی خواهد شد. این روند همانطور که تاکنون نیز تاثیر زیادی روی بازار فلزات گرابنها بر جای گذاشته، از این پس هم به طور حتم به همین شکل عمل خواهد کرد.

در مجموع باید گفت که علیرغم افزایبش قیمت چشمگیر نقره در بازارهای جهانی، همچنان پتانسیل های بیشتربرای افزایش قیمت بیشتر برای این فلز صنعتی، گرانبها و استراتژیک وجود دارد که حتما باید در تحلیل قیمت خود آنها را نیز لحاظ نماییم.

کد خبر: ۳۰۴٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha