۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
افتتاح ۳۳ طرح گردشگری در یزد| ۳۰۲ پروژه در حال ساخت است
معاون میراث فرهنگی یزد:

افتتاح ۳۳ طرح گردشگری در یزد| ۳۰۲ پروژه در حال ساخت است

یزد- معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد از بهره برداری از ۳۳ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری نزدیک به یک هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۴۰ نفر در هفته گردشگری خبر داد.

محمد میرشمسی در گفت‌وگو با بازار عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۲ پروژه سرمایه گذاری در حال ساخت با حجم سرمایه ۳۱ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم ۱۰ هزار نفر در استان در حال اجرا است.

وی از پیگیری زیرساخت های جدید گردشگری از جمله هتل بوتیک، رستوران ملل و رستوران بوتیک در یزد خبر داد و افزود: هر چند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سرمایه گزاری شکننده ای است، استان یزد از این حیث از جایگاه خوبی برخوردار است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد ادامه داد: استان از لحاظ تعداد پروژه های سرمایه گذاری در جایگاه اول و از نظر حجم سرمایه در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

میرشمسی با اشاره به سوق یافتن سیاست دولت به سمت روشهای نوین تامینی مالی از جمله بازار سرمایه و بورس اظهار کرد: مردمی سازی اقتصاد با پروژه های مشارکتی در حوزه گردشگری نیز دنبال می شود تا مردم به عنوان سهامدار در این حوزه مشارکت کنند.

نیازسنجی تاسیسات گردشگری در یزد

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد از نیازهای ضروری صنعت گردشگری استان به ساخت هتل یک تا پنج ستاره، اقامتگاه سنتی بومگردی مجتمع گردشگری سفره خانه سنتی، مجتمع گردشگری چند منظومه برای اوقات فراغت خانواده ها، مجموعه گردشگری آبی،پل معلق و تامین زیرساخت های گردشگری فرهنگی، تاریخی، طبیعی و ماجراجویانه برای تکمیل بسته گردشگری استان اشاره کرد.

وی از بازنگری تاسیسات و نیاز سنجی جدید در حوزه تاسیسات گردشگری خبر داد و افزود: با نیازسنجی انجام شده نیازمند ساخت هتل ۵ ستاره در شهرستان های یزد، اردکان و میبد، ایجاد مجتمع گردشگری در شهرستان‌های یزد و مهریز، ایجاد پارک های طبیعت و کمپ های کویری در شهرستان های بافق و بهاباد و هتل و بومگردی روستایی در شهرستان بهاباد هستیم.

میرشمسی اعلام کرد: امسال ۲۳ موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان صادر شده و ۱۹ پروژه نیز با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده است.

کد خبر: ۳۰۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha