۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
ردپای اسرائیل در خودروهای فولکس واگن و گروه سایک| وزارت صمت بررسی کند
بازار گزارش می دهد؛

ردپای اسرائیل در خودروهای فولکس واگن و گروه سایک| وزارت صمت بررسی کند

امنیت خودروهای برقی وارداتی از فولکس واگن، اشکودا، ام جی و مکسوس به دلیل ردپای اسرائیل در تامین قطعات کمکی راننده و فناوری الکتریکی زیر سوال است، زمان بررسی توسط وزارت صمت فرارسیده است.

بازار؛ گروه خودرو: انفجار پیجرها در حزب الله لبان نگرانی در خصوص امنیت وسایل هوشمند مانند تلفن همراه و خودرو را افزایش داده است. شاید در نگاه نخست توجه به خودروها چندان مورد اهمیت نباشد، اما اخیرا محصولاتی به کشور وارد شده است که نیاز به بازنگری توسط نهادهای ذیربط در مساله امنیت را دارد. در رژیم صهیونیستی شرکت های قطعه ساز فعالیت دارند که طی دو دهه اخیر توانستند با خودروسازان اروپایی، «چینی» و آمریکای تعامل همکاری ایجاد کنند. این مساله در کنار عدم تامین امنیت سایبری خودروهای برقی می تواند برای حمل و نقل کشور نگرانی ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی در صنعت خودرو؟

رژیم صهیونیستی طی دو دهه گذشته فعالیت قابل توجهی در فناوری ایمنی فعال خودروها مانند سیستم های کمکی راننده، سیستم های ارتباطی بین خودروها مانند فناوری وی تو ایکس، فناوری های هوش مصنوعی و سیستم شارژ خودروهای الکتریکی و هیبریدی داشته است. البته فعالیت های این رژیم فقط معطوف به تولید فناوری مذکور نمی شود، بلکه در طراحی و تولید ریز تراشه ها و قطعات نیمه هادی نیز در صنعت دنیا جایگاه قابل توجهی دارد. بیشتر ریز تراشه های تولیدی این رژیم در حمل و نقل یا صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

استارت آپ های این رژیم از سال ۲۰۱۷ با ایجاد انجمن همکاری با کشور چین همزمان با افزایش تعامل با خودروسازان اروپا، محصولاتی جهت بهبود و مصرف شارژ خودروهای برقی و هیبریدی تولید کردند. همکاری آشکار و پنهان این شرکت های قطعه ساز با خودروسازان بزرگ دنیا می تواند بیانگر ایجاد تهدید امنیتی در چرخه حمل و نقل خودروهای الکتریکی و خودران باشد.

ام جی از خودروسازی فردا، مکسوس از شتابران خودرو، فولکس واگن از ماموت خودرو و اشکودا از پارس ساتر هوشمند، محصولاتی هستند که در کارخانه های خودروساز شریک تجار اسرائیلی ها تولید می شوند

کدام شرکت ها با رژیم صهیونیستی همکاری دارند؟

جنرال موتورز نخستین خودروسازی است که در سال ۲۰۰۸ یک مرکز فنی پیشرفته با تمرکز روی پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری جهت توسعه امنیت سایبری خودروهای خودران و متصل افتتاح کرد.

پس از جنرال موتورز، شرکت خودروسازی پورشه سال ۲۰۱۷ در تل آویو با سرمایه گذاری قابل توجه در این رژیم مشغول توسعه فناوری های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در چرخه حمل و نقل جهانی است.

سومین خودروسازی که پس از شرکت های نامبرده سال ۲۰۱۷ در تل آویو اقدام به سرمایه گذاری و فعالیت کرد، گروه سایک به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ «چین» بود. این شرکت که از برندهای مانند ام جی و مکسوس تشکیل شده و اخیرا نیز خودروهای این محصولات توسط خودروسازی فردا و شتابران خودرو به کشور وارد شده است. سایک موتور در جنوب تل آویو مرکز نوآوری راه اندازی کرده است که با استارت آپ ها و دانشگاه های این کشور در تعامل است.

چهارمین و پنجمین شرکت های خودروسازی که در رژیم صهیونیستی فعالیت خود را آغاز کردند، سئات و اشکودا بودند. این دو شرکت خودروساز اروپایی با هدف توسعه سنسورها، امنیت سایبری و رشد فناوری حمل و نقل خودران با استارت آپ های اسرائیلی همکاری خود را آغاز کردند.

مرسدس بنز به عنوان شمشین خودروساز با هدف آزمایش رابط های کاربری همکاری خود را با شرکای و دانشگاه های اسرائیلی آغاز کردند. این خودروساز در سال ۲۰۱۷ با ۲۵ نفر کارمند در این رژیم دفتر تحقیقاتی خود را افتتاح کرد.

فولکس واگن به عنوان هفتمین خودروساز با هدف بهبود اتصال ناوبری و امنیت سایبری با شرکا و استارت آپ های اسرائیلی همکاری خود را آغاز کرد. این گروه طی دو سال اخیر نیز بیشتر تعامل را در زمینه بهبود شارژ خودروهای برقی با رژیم صهیونیستی داشته است.

شرکت های نامبرده بخشی از خودروسازانی هستند که در اسرائیل دفتر داشته و در حال تعامل فنی و مهندسی هستند. باتوجه به اینکه ام جی، مکسوس، فولکس واگن، اشکودا و مرسدس بنز در طرح جدید واردات خودرو به بازار کشور بازگشتند، زمان آن رسیده که نهادهای ذیربط و وزارت صمت در خصوص امنیت سایبری خودروهای برقی یا هیبریدی برندهای مذکور شرکت های واردکننده را بررسی کنند.

ردپای اسرائیل در خودروهای فولکس واگن و گروه سایک| وزارت صمت بررسی کند

وزارت صمت یا مراجع تایید صلاحیت همکاری شرکت های داخلی با خودروسازهای نامبرده را بررسی مجدد کنند

امنیت خودروهای برقی در خطر

رسانه بازار طی ماه های گذشته در خصوص امنیت خودروهای برقی در زمان به روز رسانی نرم افزار مدیریت شارژ بارها گزارش های مختلفی منتشر کرده است. خودروسازان اروپایی و چینی بیشتر قطعات فناوری های کمکی راننده مانند حرکت بین خطوط، دوربین های شناسایی عابر پیاده و ترمز اضطراری، سامانه پارک اتوماتیک و ماژول ها کنترل الکترونیکی خودروهای الکتریکی توسط سازندهای اسرائیلی اغلب تامین می شود.

خودروسازان چینی شاید به دلیل کاهش سطح دسترسی حاضر به انتقال امنیت خودروهای برقی جهت به روزرسانی نرم افزار به شرکت های واردکننده یا خودروساز داخلی نباشند. بنابراین وزارت صمت یا مراجع تایید صلاحیت همکاری شرکت های داخلی با خودروسازهای نامبرده را بررسی مجدد کنند.

این رسانه آماده دریافت نظرات خودروسازی فردا، شتابران خودرو، گروه ماموت و پارس ساتر هوشمند در خصوص امنیت محصولاتشان است.

کد خبر: ۳۰۴٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 12
    • نظرات در صف انتشار: 3
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • س IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      18 6
      چه مورد مهمی . یه عمر با ماشین های اشغال تولید داخل مردم رو به کشتن دادید ، حالا که یه با کیفیت اومده واسه امنیت رانندگی ملت شد دشمن .
    • کمال IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      12 13
      آفرین به هوشمندی و دقت نظر شما 👌 شرکت های وارد کننده باید پاسخگو باشند
    • امین IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      11 13
      احسنت به حسن توجه شما کاش دلسوزی توی این مملکت باشه که به این موارد رسیدگی کنه
    • ایرانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      20 4
      باز می خواید نرید رو تشک؟! بیخیال
    • محسن IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      22 3
      سلام شما اگر اینقدر نگران هستین لطفا ارابه های مرگ داخلی پیگیری کنید نه برندهای معروف که بخواهند خودشون خراب کنند
    • ناشناس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      2 2
      اسرائیل کاری کرده که دیگر از سایه خود هم بترسید
    • مرتضی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      1 1
      اسرائیل هرکجا باشه ترور و قتل و تصادف هست زودتر بررسی کنید
    • مهدی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      1 1
      بهانه برای وارد نکردن خودرو. به هیچی شما رحم ندارین. کشور فلک زده مردم در خواب
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      1 0
      پس سایپا و ایران خودرو عامل اسراییل اند
    • علی قربانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      2 0
      هر وسیله هوشمند دوربین دار ، یک وسیله جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل محسوب میشود. مردم عادی مشکلی با این چیزها ندارن پس به بهانه‌های مختلف مردم را محدود نکنید
    • بز بز قندی FR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      1 2
      واردات چینی رو هم ببند ملت سوار شتر بشن افرین . شما خوبید . شما خیلی کارتون درسته . هوا هم بنظر اسرائیلی میاد ، نظرتون چیه هوا رو هم ببندین ملت خفه بشن بمیرن مبادا اسرائیل جاسوسی کنه ؟!
    • سام IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
      1 1
      لطفا چرت و پرت نگید