۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
برداشت ۱۲ هزار تن موز از شهرستان دشتیاری
مدیر جهادکشاورزی شهرستان دشتیاری مطرح کرد؛

برداشت ۱۲ هزار تن موز از شهرستان دشتیاری

زاهدان- رئیسی مدیر جهادکشاورزی شهرستان دشتیاری گفت: شهرستان دشتیاری ظرفیت بسیار ویژه‌ای در زمینه کشت میوه موز در منطقه و کشور را داراست.

منصور رئیسی در گفتگو با بازار اظهار داشت: شهرستان دشتیاری ظرفیت بسیار ویژه‌ای در زمینه کشت میوه موز در منطقه و کشور را داراست و همه ساله مقدار بسیار زیادی از موز کشور در این منطقه تولید و به بازار ارزه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دشتیاری تصریح کرد: شهرستان دشتیاری با همت مدیریت جهاد کشاورزی استان و همچنین همراهی کشاورزان عزیز تواسنت در سال جدید ۴۰۰ هکتار به اراضی زیر کشت خود بیافزاید و هم‌اکنون با یک هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت میوه موز تبدیل به یکی از قطب‌های کشت این میوه ارزشمند در کشور شده است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۲ هزار تن موز از زمین‌های زیر کشت دشتیاری برداشت و به بازار سطح کشور عرضه شده است. هم‌اکنون در مجموع سطح زیر کشت محصولات باغی دشتیاری بیش از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از انواع میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله انبه، گواوا، کنار، چیکو، لیموترش، و نخیلات می‌باشد.

رئیسی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان بهشت میوه های گرمسیری ایران است؛ میوه‌های ارزشمند موز، کنار و گواوا عمده محصول گرمسیری و خاص تولیدی این استان در جنوب سیستان وبلوچستان می‌باشد.

کد خبر: ۳۰۴٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha