۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
حمایت ها و مقاومت‌های بیت کوین
BTC؛

حمایت ها و مقاومت‌های بیت کوین

چنانچه بیت کوین ناحیه مقاومتی ۶۳,۸۵۰ را با حجم بالا بشکند، احتمال رسیدن به مقاومت بعدی در ۶۵,۲۳۸ وجود دارد.

سمیه شوریابی؛ بازار: قیمت بیت کوین به بالاترین سطح قیمتی سه هفته اخیر صعود کرد، این حرکت صعودی بیت کوین با رشد بازارهای سهام جهانی همراه بود، کاهش نیم درصدی نرخ بهره آمریکا که دو برابر اندازه استاندارد بود، از دارایی های ریسکی حمایت کرده است.

بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز دنیا تا ۴٫۹ درصد بالا آمد و به ۶۲ هزار و ۸۰۰ دلار رسید، دیروز در بازار سهام آمریکا هم شاهد جهش شاخص های سهامی بودیم، سرمایه گذاران در واکنش به کاهش نرخ بهره به دارایی های ریسکی هجوم آورده اند.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۰٫۵۰ واحد درصد کاهش داد و این اولین کاهش نرخ بهره آمریکا در بیش از چهار سال گذشته است، با این حال رئیس فدرال رزرو آمریکا با احتیاط رفتار کرد و اعلام کرد که اندازه کاهش نرخ بهره آمریکا را داده های اقتصادی مشخص خواهند کرد.

از دید تحلیلگران، کاهش قاطع و دو برابر اندازه استاندارد نرخ بهره خبر خوبی برای دارایی های ریسکی مثل بیت کوین است، بازار چند ساعتی برای ارزیابی چشم انداز جدید بازارهای مالی زمان نیاز داشت و بعد از آن توانست به رویداد های مهم اقتصادی واکنش مناسب را نشان دهد با این حال هنوز هم بازار سردرگم است.

همبستگی بین کریپتو و سرمایه گذاری های سنتی مثل سهام افزایش یافته است، این نشان می دهد که متغیر های کلان اقتصادی بر بازار رمزارزها تأثیر می گذارند

برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست های بعدی، نرخ بهره را تنها ۰٫۲۵ واحد درصد کاهش خواهد داد و برخی دیگر انتظار کاهش نیم درصدی را دارند، انتظار می رود که از این به بعد، محرک اصلی بازار های مالی، اندازه و طول دوره کاهش نرخ بهره باشد.

همبستگی بین کریپتو و سرمایه گذاری های سنتی مثل سهام افزایش یافته است، این نشان می دهد که متغیر های کلان اقتصادی بر بازار رمزارزها تأثیر می گذارند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین در یک کانال صعودی حرکت می‌کند که نشان‌دهنده افزایش فشار خرید است، خط کانال بالایی و پایینی به خوبی روند صعودی را نشان می‌دهد. با توجه به وضعیت کنونی، اگر قیمت بتواند ناحیه مقاومتی ۶۳,۸۵۰ را با حجم بالا بشکند، احتمال رسیدن به مقاومت بعدی در ۶۵,۲۳۸ وجود دارد.

حمایت ها و مقاومت‌های بیت کوین

در نمودار دو ناحیه مقاومتی مهم وجود دارد، اولین ناحیه در حدود ۶۳,۱۵۴ تا ۶۳,۸۵۰ قرار دارد و قیمت بیت‌کوین در حال حاضر نزدیک به این ناحیه در حال معامله است، دومین ناحیه مقاومتی در حدود ۶۵,۲۳۸ است که سطح بالاتری را نشان می‌دهد.

با توجه به وضعیت کنونی، اگر قیمت بتواند ناحیه مقاومتی ۶۳,۸۵۰ را با حجم بالا بشکند، احتمال رسیدن به مقاومت بعدی در ۶۵,۲۳۸ وجود دارد

سطح حمایتی اصلی در حدود ۶۱,۶۱۵ است که بیت‌کوین در گذشته چندین بار از این سطح بازگشت کرده است، همچنین، ناحیه حمایت قوی‌تری در محدوده ۵۸,۹۶۲ وجود دارد.

کد خبر: ۳۰۴٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha