۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
جزئیات پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا

جزئیات پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا

تلویزیون رژیم صهیونیستی کان دربارۀ جزئیات طرح پیشنهادی تل‌آویو به واشنگتن درباره تبادل اسرا با مقاومت فلسطین گزارش داد که این طرح شامل آزادی همۀ اسرای اسرائیلی در یک نوبت است.

به گزارش بازار، تلویزیون رژیم صهیونیستی کان دربارۀ جزئیات طرح پیشنهادی تل‌آویو به واشنگتن درباره تبادل اسرا با مقاومت فلسطین گزارش داد که این طرح شامل آزادی همۀ اسرای اسرائیلی در یک نوبت به‌علاوه اعطای «معبر امن» برای خروج رئیس دفتر سیاسی حماس و سایر رهبران این جنبش از نوار غزه است.

پیشنهاد اسرائیل تحت عنوان «معامله خروج امن»، همچنین شامل آزادی شماری از اسرای فلسطینی نیز خواهد بود. ضمن این‌که این رژیم می‌خواهد «نوار غزه را خلع سلاح کند، یک سازوکار مدیریتی را برای نوار اجرا کند و به جنگ پایان دهد»

یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین، دو روز پیش گفت که قرار است پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکا تحت عنوان «پر کردن شکاف‌ها» به طرف‌های مختلف ارائه شود. اما به گفته این منبع ویژه، این پیشنهاد نیز نوعی فریب‌کاری از سوی نتانیاهو با هدف ممانعت از رسیدن به توافق به هر قیمتی است.

زیرا توافق مذکور شامل آتش‌بس دایمی و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه نیست و پرونده‌های گذرگاه‌ها، امدادرسانی و بازگشت آوارگان نیز منوط به موافقت اسرائیل است؛ لذا این پیشنهاد نیز در خدمت اهداف تل‌آویو و نتانیاهو و صرفاً برای کاهش فشارهای داخلی و خارجی بر آن است.

پیشنهاد تل‌آویو برای خروج امن السنوار از غزه تازگی ندارد و چند ماه پیش نیز مطرح شده بود. پیشنهادی که به گواه تحلیلگران چندان ارزشی برای مقاومت فلسطین ندارد. زیرا رهبران حماس و در مقدمه آنها، یحیی السنوار تا پای جان در کشورشان باقی خواهند و ماند و امکان ندارد که پرچم سفید را به نشانه تسلیم بالا ببرند.

کد خبر: ۳۰۴٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha