۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
آرش لهونی اولین استاندار اهل سنت استان کردستان
با رای هیات دولت صورت گرفت؛

آرش لهونی اولین استاندار اهل سنت استان کردستان

سنندج – در جلسه امروز هیات دولت، آرش زره تن لهونی از جوانان اهل سنت به عنوان استاندار کردستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، تغییر استانداران در دولت چهاردهم از استان کردستان آغاز شد و بر همین اساس، آرش زره تن لهونی از جوانان اهل سنت به عنوان استاندار جدید کردستان انتخاب و جایگزین اسماعیل زارعی کوشا شد.

بر اساس اعلام سخنگوی دولت، آقای آرش زره ‌تن لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان انتخاب شده است. لهونی اولین استاندار انتخاب شده در دولت وفاق است که انتصاب او همزمان با هفته وحدت صورت گرفته است.

دکتر آرش زره تن لهونی، متولد سال ۱۳۵۴ در پاوه و دارای مدرک دکترای اقتصاد بین‌الملل است که امروز با حکم دکتر اسکندر مومنی، وزیر کشور و و موافقت هیات وزیران به عنوان استاندار کردستان منصوب شد.

او پیش‌تر نماینده مردم اورامانات، جوانرود و پاوه در مجلس شورای اسلامی بود و به عنوان یکی از فعال‌ ترین نمایندگان در کمیسیون ‌های اقتصادی نظیر برنامه و بودجه و تلفیق شناخته می‌شود. فرمانداری جوانرود، عضویت در شورای عالی جمعیت هلال احمر، مدیرعاملی جمعیت هلال احمر استان کردستان، سرپرستی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، مدیرکل بودجه جمعیت هلال احمر، عضویت در شورای اسلامی شهر سنندج، معاون امور اقتصادی استاندار کردستان و... از دیگر سوابق دکتر آرش زره‌تن لهونی است.

داستان تغییر استانداران در دولت چهاردهم مسعود پزشکیان از تغییر استاندار کردستان آغاز شد و در حالی که در دولت قبلی کردستان یکی از آخرین استانها بود که استاندارش انتخاب شده بود، این بار قرعه نخستین به اسم کردستان افتاد.

کد خبر: ۳۰۴٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha