۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
اقدامات دولت ایران درپی انفجارهای تروریستی در لبنان

اقدامات دولت ایران درپی انفجارهای تروریستی در لبنان

در پی تازه ترین اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان، وزرای امور خارجه و بهداشت ایران از اعلام آمادگی برای امدادرسانی به مجروحان خبر دادند.

به گزارش بازار، رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اقدام جنایتکارانه‌اش، بار دیگر غیرنظامیان و شهروندان را مورد هدف اقدامات تروریستی خود قرار داد و با منفجرکردن دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان و به ویژه بیروت تاکنون منجر به شهادت ۹ تن از جمله یک دختربچه و مجروحیت دستکم ۲۸۰۰ تن دیگر شده است. اقدامی که در امتداد جنایات این رژیم در نسل‌کشی مردم غزه قرار می‌گیرد.

درپی این اقدام تروریستی، وزرای امورخارجه و بهداشت کشورمان در تماس با همتایان خود در لبنان از آمادگی برای امدادرسانی به مجروحان این جنایت تروریستی خبر دادند.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان از جمله نخستین مقاماتی بود که در تماس تلفنی با «عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به‌شدت محکوم کرد. عراقچی ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هرگونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آن‌ها به تهران اعلام آمادگی کرد.

در جریان این اقدام تروریستی، «مجتبی امانی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز دچار آسیب دیدگی شد که عراقچی در تماس با وزیرامورخارجه لبنان وضعیت او را پیگیری کرد. وزیر امورخارجه همچنین در تماس با همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان،در جریان آخرین وضعیت درمانی او قرار گرفته و برایش آرزوی سلامتی کرد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت نیز در تماس تلفنی با «فراس الابیض»، وزیر بهداشت لبنان ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با دولت و ملت لبنان، حادثه تروریستی سایبری رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. دکتر ظفرقندی همچنین در جریان این تماس آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه امدادرسانی درمانی و پشتیبانی از مصدومان این حادثه تروریستی را اعلام کرد.

پس از این تماس، دکتر خسرو صادق‌نیت، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت نیز طی تماس‌های تلفنی جداگانه با معاون درمان و رییس سازمان غذا و دارو نسبت به آمادگی برای هرگونه امدادرسانی به مجروحان حادثه تروریستی لبنان تاکید کرد.

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم های درمان اضطراری به لبنان و ارائه خدمات امدادی، درمانی و انتقال مجروحان بدحال انفجار پیجرهای لبنان به کشورمان خبر داد و گفت که این اقدامات در صورت نیاز طرف لبنانی با هماهنگی وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه و غیرنظامی در لبنان در حالی انجام شد که روز گذشته، رئیس جمهور مسعود پزشکیان، در نخستین نشست خبری خود بارها از جنایات این رژیم غاصب یاد کرده و گفته بود: «اسرائیل در حال نسل کشی بوده و زن و بچه‌ها را می‌کشد و ما نسبت به آن اعتراض داریم. دنیا ایستاده و در مقابل دیدگان دنیا آنجا نسل کشی کرده و هیچکس جلوی آن ها را نمی‌گیرد. آمریکا و اروپا نیز به اسرائیل هم موشک می‌دهند و هم بمب می‌دهند، هم از آن دفاع می‌کنند. اگر این‌ها نسبت به اسرائیل و امنیت آن نگران هستند چرا نسبت به مردم بی گناه که ترور می شوند نگران نیستند؟»

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از این نشست گفته بود: «وحدت ما مسلمانان به اسرائیل می‌فهماند حق بمباران و نابودی کودکان و زنان در غزه را ندارد. اگر دست به دست هم دهیم اسرائیل جرئت نمی کند این کارها را انجام دهد.»

کد خبر: ۳۰۴٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha