۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
فرصت های شغلی در تصرف اتباع بیگانه| بکارگیری در واحدهای صنفی ممنوع است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

فرصت های شغلی در تصرف اتباع بیگانه| بکارگیری در واحدهای صنفی ممنوع است

اصفهان - محمدی فشارکی؛ مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت:شمار زیادی از فرصت‌های شغلی که می‌تواند در اختیار جویندگان کار ایرانی قرار گیرد، به وسیله اتباع بیگانه غیرمجاز اشغال شده است.

محمدجواد محمدی فشارکی در گفت‌ و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: با وجود تلاش‌ های گسترده برای کنترل و نظارت، اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز به یکی از چالش‌ های اساسی بازار کار تبدیل شده است. این معضل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد که نیازمند رسیدگی فوری است.

وی با اشاره به سابقه طولانی زندگی اتباع بیگانه در ایران افزود: اتباع کشورهای مختلف بیش از نیم قرن است که در کشور ما زندگی می‌کنند و هیچ کشوری به اندازه ایران نسبت به اتباع بیگانه چنین نگاه مثبت و همدلانه‌ ای نداشته است؛ با این حال، اکنون که افغانستان به ثبات نسبی دست یافته، ضروری است که شرایطی فراهم شود که این عزیزان به وطن خود بازگردند.

برخورد جدی با کارفرمایان متخلف

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تأکید کرد: متأسفانه شمار زیادی از فرصت‌های شغلی که می‌تواند در اختیار جویندگان کار ایرانی قرار گیرد، به وسیله اتباع بیگانه غیرمجاز اشغال شده است. از این‌رو، بکارگیری این افراد در واحدهای صنفی به شدت ممنوع است و با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در شرایط کنونی که می‌ توان از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار داخلی بهره‌ برداری کرد، شایسته نیست کارفرمایان سودجو تنها به منظور فرار از پرداخت حق بیمه و ارائه دستمزد پایین، نیروی کار خارجی غیرمجاز را به خدمت بگیرند.

محمدی فشارکی گفت: تیم‌ های بازرسی و نظارت اصناف استان به بازرسی از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی خواهند پرداخت و متصدیان این واحدها موظف‌ اند ضمن تسویه حساب با اتباع غیرمجاز، از بکارگیری آنها در محل کسب خودداری نمایند. طبق قانون، کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند، مرتکب تخلف شده و برابر ضوابط قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۴٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha