۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
گزارش روزانه بورس ۲۷ شهریور؛ رشد شاخص کل با حمایت وزیر اقتصاد

گزارش روزانه بورس ۲۷ شهریور؛ رشد شاخص کل با حمایت وزیر اقتصاد

امروز شاخص کل در پی حمایت وزیر اقتصاد و رییس جدید سازمان بورس در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید این سازمان، توانست با رشد ۱۶۵۸۶ واحدی یک گام به شاخص ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی نزدیک شود.

به گزارش بازار، در جریان دادوستدهای امروز (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور) بازار سرمایه، بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۹۲ میلیون اوراق بهادار، سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۷۷۷ میلیارد تومان در بیش از ۲۲۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص کل بورس با رشد ۱۶ هزار و ۵۸۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۱۵۲ واحد قرار گرفت.

در روز جاری سه نماد فملی، فولاد و شستا بیشترین اثر مثبت را بر دماسنج بازار سهام ثبت کردند و در این بین دو نماد کچاد و کگل از گروه استخراج کانه های فلزی با افت خود و اثر منفی بر شاخص کل بخشی از اثر مثبت سایر نمادها را خنثی کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۹۳۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱,۰۲۵ میلیارد تومان در بیش از ۹۲ هزار نوبت، شاخص کل فرابورس ۱۳۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۷۲۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به ترتیب به نام نمادهای معاملاتی وسپهر، آریا و زاگرس ثبت شد.

ورود پول حقیقی

گروه فلزات اساسی با ۶۹.۵ میلیارد، گروه حمل ونقل با ۳۴.۸ میلیارد و چند رشته صنعتی ۳۱.۷ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند. از طرف دیگر در گروه‌های کانه‌های فلزی، سایر معادن و منسوجات عرضه‌ها بر تقاضا پیشی گرفت.

کد خبر: ۳۰۴٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha