۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
بازگشت ۶ معدن در قزوین به چرخه اکتشاف

بازگشت ۶ معدن در قزوین به چرخه اکتشاف

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۶ معدن استان قزوین امسال با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مصوبات شورای معادن، به چرخه اکتشاف و بهره برداری بازگشت.

به گزارش بازار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین افزود: پارسال نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ۱۳ معدن احیا و به چرخه فعالیت برگشته بود.

محسن رستمی با بیان اینکه ۲۸۱ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین وجود دارد، گفت: ظرفیت اکتشاف و بهره برداری معادن در استان قزوین ۱۵ میلیون تن در سال است که انواع موادمعدنی مهم از جمله مس (۱۲ معدن) سرب و روی (۹ معدن) و آهن (هفت معدن) را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد شرکت فرآوری معادن استان قزوین را ۱۵۴ واحد اعلام کرد و افزود: شرکت‌های کاشی و سرامیک ۱۲ واحد، شیشه و صنایع وابسته ۲۴ واحد، پودرهای شوینده هفت واحد، شیشه خودرو یک واحد، انواع پودر ۱۳ واحد، مایعات شوینده و بهداشتی ۹۵ واحد و روغن خوراکی ۲ واحد از مجموع کارخانجات فرآوری معادن را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۲۰ درصد مشاغل استان قزوین نزدیک به ۳۰ هزار نفر درون واحدهای معدنی بوده و ظرفیت اشتغال در این حوزه بسیار بالا است.

کد خبر: ۳۰۳٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha